Bagges hemlösa hundar

@LaMagia Konstigt, hon står fortfarande bland Omplacerade hundar, och inte bland de senast omplacerade heller.
Jag har inte kollat, men trodde att hon kanske var borta nu eftersom någon skrev det tidigare i tråden... I vilket fall så kanske avlivning är det bästa för denna tik då Hundstallets beskrivning av henne inte låter som en enkel hund för någon att ta... chow chow är i sig själv inte alltid lätt att placera om (även om de jag själv placerat om har fungerat utmärkt i sina nya hem) och om det dessutom sammanfaller med tidigare dåliga erfarenheter samt svagare mentalitet hos hunden så kan det bli rent omöjligt...
 
Jag har inte kollat, men trodde att hon kanske var borta nu eftersom någon skrev det tidigare i tråden... I vilket fall så kanske avlivning är det bästa för denna tik då Hundstallets beskrivning av henne inte låter som en enkel hund för någon att ta... chow chow är i sig själv inte alltid lätt att placera om (även om de jag själv placerat om har fungerat utmärkt i sina nya hem) och om det dessutom sammanfaller med tidigare dåliga erfarenheter samt svagare mentalitet hos hunden så kan det bli rent omöjligt...
Hon är omplacerad - står under "omplacerade hundar" så hon har nytt hem :)
 
Hon är omplacerad - står under "omplacerade hundar" så hon har nytt hem :)
Ja, det var ju det jag sa ;)

Jag gillade hennes annons: Lila söker ett hundvant hem som förstår sig på hundar med ”Urhundsmentalitet”, dvs säga en hund som har stor egen vilja och som inte gillar att människor utanför flocken tränger sig på. Ett hem som inte tycker att en hund alltid måste lyda sin ägare och som inte har någon gammaldags syn på rangordning mellan hund och människa.

Det visar att de både har koll och är noggranna. :up:
 
Ja precis. Det låter ju som att han kom till precis rätt människor. Och han verkade vara en så himla fin hund.
Verkligen! Han såg så lycklig ut på filmen som visades sist i avsnittet från hans nya hem och den texten förstärkte verkligen den bilden, och att de är så nöjda med honom också. Så fint att se en så lyckad omplacering :)
 
Verkligen! Han såg så lycklig ut på filmen som visades sist i avsnittet från hans nya hem och den texten förstärkte verkligen den bilden, och att de är så nöjda med honom också. Så fint att se en så lyckad omplacering :)
Ja verkligen! Det måste ta i hjärtat på matten som inte kunde ha honom kvar längre. Antagligen kan det göra ont att se honom så älskad och lycklig, samtidigt som det väl är vad man drömmer om om man tvingas lämna bort sin hund.
 
Ja verkligen! Det måste ta i hjärtat på matten som inte kunde ha honom kvar längre. Antagligen kan det göra ont att se honom så älskad och lycklig, samtidigt som det väl är vad man drömmer om om man tvingas lämna bort sin hund.
Ja verkligen, måste kännas jättejobbigt att inte vara den som kan ge honom det livet. Men som du skriver också underbart att se hur bra det blev :)
 
Jag älskar det här programmet. Tycker det är så bra gjort och visar både glädje och sorg på ett fint sätt.
 
Jag måste säga att jag fått en helt annan respekt för Hundstallet iom det här programmet. Jag har nog alltid sett dem som vilken omplaceringsorganisation som helst där allt ska räddas till varje pris men får allra ödmjukast inse hur fel jag har haft och kommer nog skänka en liten slant också.
 
Sitter folk i olika fb grupper och tycker att Haddock hade minsann kunnat räddas han med, det var ju sääääkert pga att han satt i hundstallet och var stressad som han bet.
Som att ingen av de i personalen hade koll liksom.
 
Sitter folk i olika fb grupper och tycker att Haddock hade minsann kunnat räddas han med, det var ju sääääkert pga att han satt i hundstallet och var stressad som han bet.
Som att ingen av de i personalen hade koll liksom.

Har sett samma sak och kan inte få fram rätt ord. :rage:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 232
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 736
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 076
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 677
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp