Bajs i krubban..

Min sköthäst skiter i krubban men ägarna bryr sig inte,nog tvättar de naturligtvis krubban!!
 
Min häst skiter jämt i krubban eller vattenkoppen... Suck
 
Det hjälper inte... Har en som 2-3 gånger i veckan lyckas skita i krubban och vår stallägare är blind på morgonen när han fodrar och ser inte detta varpå killen får äta i sitt eget bajs. Och han gör det... :(
 
hej när dom skiter i krubban markerar dom sitt revir.

skrubba rent hela krubban jäääätte noga med grönsåpa.
lägg kvar en skit hög där du vill att din häst skall skita. om det e en valack eller hingst (tror det stod det) ta en skithög från ngn av stonas boxar o lägg det istället i et hörn. det funkar :D

vi gjorde detta på hingstarna när jag praktiserade och det funkade jätte bra.

lycka till o skriv hur det funkar
 
Markera revir :confused:
En normalt funtad häst skiter inte där maten finns.Normala hästar har t om toaletter ute i hagarna dit dom går och gör ifrån sig...jag har en puckomärr hemma som pissar o skiter överallt, ALLT i boxen får man ha ut varenda eviga dag, ibland är det även i krubban eller vattenkoppen :crazy:
Såg i hagen en dag när hon stod och åt hö...helt plötsligt så lyfter hon bara på svansen och pissar, UTAN att sluta äta hö :crazy: :crazy:...det måste vara nåt fel på den hästen.....hon ser heller inte speciellt intelligent ut.....
 
oj då det lät inte normalt nej.

jag har pratat med en massa tjejer i stallet om detta eftersom vi hade en valack o en hngst som gjorde detta och vi disskuterade runt och pratade med veterinärer och dom sa också detta om märka revir. :rofl:
 
Du har rätt i att man kan lägga högar från andra hästar, men att dom skulle märka sina revir i en krubba eller vattenkopp är bara sjukt.

Vilda hästar har väldiga ordningar på vart man får skita och inte, iannat fall förpestar dom hela sin försörjning och det har dom inte "råd" med...
 
Fy: Att spotta i maten?!? :confused:
Våran tidigare häst bajsade också sådär, fasst i Vattenkoppen.. :d
heh, gjorde ingenting åt det utan tog bort det och tillslut slutade han..inte för att vi tog bort det men..han tröttnade väl.. :crazy:
 
Råkar bara stå med arslet åt fel håll vid fel tillfälle bara.. ;)
 
Sitter den lågt kanske det hjälper att sätta den lite högre under en period?

Tasja

Norrlands Guld = Luleå HF!!
 
prova flytta krubban om det går kanske.. han kanske har sin bajsplats just där. tycker att det verkar konstigt att han vill bajsa just i krubban för att det är krubban..Han kanske inte vill bajsa på sina fötter, är det nog spån och så?.. Har faktiskt inget riktigt förslag.
 
Huuua....*rysvarning*
Jag är evigt tacksam att jag inte äger nåt dyligt, och vetskapen över att hon kommer att åka härifrån nångång känns bara BRA :bow: :bow:
 
Köp en lös krubba och sätt lite knasigt till. Alternativt ta ut löskrubban när hästen ätit upp, extrajobb förstås.

Eller..
Förklara för stallägaren hur läget är och häng en spade på boxdörren :D :idea:
 
Jag hade en häst innan som bajsade i både vattenkopp och krubba = inte kul. Lägg höt under krubban så att den inte står och äter med rumpan mot krubban, blir lätt att den bajsar i krubban då =( (kanske hästen inte gör men ett litet tips bara).
 
Det funkade jäättebrahan har nu slutat helt!!
Tack såå mycket för hjälpen!!!!!!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
714
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 316
Senast: SaraXX
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 321
Senast: Miiikaela_
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp