Bukefalos 28 år!

vindvissla

Trådstartare
sam brukar bajsa varje dag, men sen vi kom till sverige i onsdags förra veckan har han bara bajsat en gång - i söndags. jag tror att min mjölk gick ner lite i produktion förra veckan - antagligen lite stress att flyga och så, men han ammade varannan timme i ett par dagar så nu är vi tillbaka till snabbproduktion. Igår hade jag så mycket mjölk att jag lätt pumpade ut 180 ml från ena bröstet.

När ska jag börja oroa mej för bajsningen? Han helammas och det har varit varmt. Han kissar som han ska och verkar inte må dåligt. Men det är 5 dagar sen han bajsade...
 
Sv: bajsoro?

Min BVCsköterska sa att det kan gå 2 VECKOR mellan bajsningarna fast det är normalt :eek: Det kan bli så när tarmarna ställer om sig .. så länge bebisen helammas ska den ju inte kunna bli förstoppad, och vore det gas ivägen borde han vara förbannad?
Hoppas det ordnar sig.
 
Sv: bajsoro?

Ett tag så bajsade Emil bara 1-2 ggr/vecka, men han verkade må bra i övrigt, så jag oroade mig inte så mkt & även BVC sa att det var fullt normalt. Så så länge han inte är förstoppad eller verkar ha ont i magen el dyl så är det nog ingen fara. :)
 
Sv: bajsoro?

Det är helt lugnt! Båda mina har kört en vecka/10 dagar mellan sina bajsningar en period när de var små, med Elin var vi lite nojiga eftersom hon oxå fick ersättning men hon var sådan ändå.

Men var berädd när det kommer, det kommer mängder och åter mängder ibland! :D Freddan var jag tillräckligt smart att sätta på toan när jag märkte att det var dags och det var skönt!
 
Sv: bajsoro?

vad bra, det var det jag tänkte. problemet löstes dock i eftermiddags utan skrik. :D
 

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 757
Senast: Karro-Lina
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 045
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 408
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 689
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp