Bukefalos 28 år!

Sv: Bajstråd

Men jag tolkade Antiguas inlägg som att gödseln lagrades någonstans där den "förbränns", alltså brinner/torkar ihop, för att sedan användas som ex. tillskott till plantjord.

Om det är för att den ska brinna är det ju inget att diskutera, i så fall va mitt inlägg onödigt, jag kanske tolkade fel :o ...

Det finns faktiskt pannor som byggs för att förbränna hästgödsel

Får man göra så? Försvinner inte en massa kväve ut i luften som ammoniak då?

Om man vill ge bort gödsel till bönder kan jag tänka mig att det är lite lättare att bli av med det om man låter hästarna stå på torv, det brinner mycket fortare än vad spån gör, så det blir som att sprida näringsrik jord på åkermarkerna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
683
Senast: yamyam
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Bee
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 712
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp