Bukefalos 28 år!

Sv: Bajstråd

Men jag tolkade Antiguas inlägg som att gödseln lagrades någonstans där den "förbränns", alltså brinner/torkar ihop, för att sedan användas som ex. tillskott till plantjord.

Om det är för att den ska brinna är det ju inget att diskutera, i så fall va mitt inlägg onödigt, jag kanske tolkade fel :o ...

Det finns faktiskt pannor som byggs för att förbränna hästgödsel

Får man göra så? Försvinner inte en massa kväve ut i luften som ammoniak då?

Om man vill ge bort gödsel till bönder kan jag tänka mig att det är lite lättare att bli av med det om man låter hästarna stå på torv, det brinner mycket fortare än vad spån gör, så det blir som att sprida näringsrik jord på åkermarkerna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 530
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 509
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 791
Senast: Johannna1
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp