"bakvänd" namnbok?

S

Svanhild

Namn på väntade barn är väl aldrig lätt... men nu funderar jag finns det en "omvänd namnbok" tro? Alltså en bok med ett ord eller betydelse för ett namn o sen namnet? Alltså tex:

Klippa - namnförslag: Petra, Petrus

Tillökning - namnförslag: Ina, Josefina

Ja, ni fattar alltså ursprungsord/betydelse först o sen förslag på namn som innehåller betydelsen?
 
Sv: "bakvänd" namnbok?

Jag känner inte till någon sådan bok, men det var en bra idé. Du kanske får skriva en själv. Jag tror den skulle sälja.
 
Sv: "bakvänd" namnbok?

Haha, kanske det, som "tidsfördriv" fram tills den lille/a tänker titta ut o på vägen hitta massa fina namn så det blir ännu svårare att välja:p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 510
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 663
Senast: Keb71
·
Hundavel & Ras Aningen märkligt inlägg kanske, men jag hjälper en anhörig att hitta rätt ras till kommande hund (mest för att kunna hjälpa till att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 297
Senast: mackan
·
Tjatter Så, på allmän begäran är den nu - såklart! - här! Årets upplagda av Secret Santa! :banana: Precis som vanligt finns ett gäng regler, läs...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
38 142
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp