Bukefalos 28 år!

"Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Minett

Trådstartare
Någon som läst den? Såg den i en annons i Ridsport och blev nyfiken - men där inget om den utan det var bara en bild på den.... Vore intressant att höra "Bukerecensioner"!

Om jag kan tyda bilder rätt heter författaren Susanne von Dietze, eller något liknande.
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Jag har bara bläddrat snabbt i den på bokhandeln, men den verkar riktigt bra! :laugh:
Mycket övningar för ryttaren att göra både själv och med hästen, stretching och ridövningar bland annat. Mycket fina bilder och bra beskrivet.
Har önskat mig den när jag fyller år :bump:
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Jag har den på engelska.

Jag tror den kan fylla en lucka för många.
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Har precis köpt den på Cavallus, fick hem den igår, men har inte hunnit öppna den än. Får bli helgens projekt. Kul att den verkar bra.
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

jag har precis fått hem den och hittills har jag läst ca 10 sidor och jag gillar den mycket. Den verkar bra, lättläst o man förstår. Hon skriver pedagogiskt och intressant. Som det känns nu så kommer det bli en till favoritbok i hyllan :)
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Aha, jag såg den när jag tänkte beställa Kyra-boken (min har på mystiskt sätt kommit bort, undrar vart?). Klart värd att beställa alltså? (priset var inte blodigt; 230 kr)
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

oj vad billigt! då är det nog värt att beställa istället för att köpa från bokhandeln i stan för ca 380kr
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

jag måse säga att jag inte är speciellt nöjd med den, jag tycker att den ibland var lite avancerad, eller så beror det på att jag inte orkar förstå riktigt, och inte heller gör exemplena. Kan oxå tycka att den var lite tråkig ibland. Har dock inte läst ut den än. Men om man är sugen på att verkligen göra något åt sin ridning och det genom en bok, så är den nog bra:) just nu är jag inte så taggad, har så mkt i skolan så jag hinner nästan aldrig läsa den, men till sommarn ska jag nog gå in lite mer för det.
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Jag har den, och har läst ungefär halva boken. Den är väldigt bra, rekommenderar den starkt! :D
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Jag har den och har periodvis läst den mycket intensivt. Nu var det ett tag sedan, man kanske skulle plocka fram den igen...

Den har hjälpt mig i min egen ridning och var ett bra stöd under en period då jag höll mycket sitslektioner för barn.

För övrigt är den svenska titeln inte helt lyckad. I original heter den "Balans i rörelse(n)" och det fångar innehållet mycket bättre.
 
Sv: "Balans till häst" - ny bok om ryttarens sits

Min Kyrabok är också borta! Är det en Kyratjuv i faggorna?

jag tyckte personligen att den var förenklad, och den gav inte mig så mycket. Samtidigt ska initiativet uppmuntras! Du får gärna låna min engelska variant, om du vill spara pengar till mörk choklad. ;)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: caballus
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp