Bukefalos 28 år!

Balkongtråden 2024

Mysfaktorn på topp när det blir mörkt ute 😍
1000021906.jpg
 
1000007345.jpg

Tips på vad kan odla i sånna hinkar?
Ska gilla bo i söderläge och gilla massa sol 🌞
Utom tomat (behöver inga mer)
 
Jag ligger lite efter alla andra. :D
Har införskaffat växter, som jag håller på att bestämma mig för hur de ska arrangeras. Förra året blev det jättebra, i år får jag inte riktigt till det. Jag verkar har dock löst problemet med att balkonglådorna inte vill hänga rakt på räcket. Några spillbitar som blev över från min fars trappbygge gjorde stor skillnad.
1000004116.jpg
 
Jag ligger lite efter alla andra. :D
Har införskaffat växter, som jag håller på att bestämma mig för hur de ska arrangeras. Förra året blev det jättebra, i år får jag inte riktigt till det. Jag verkar har dock löst problemet med att balkonglådorna inte vill hänga rakt på räcket. Några spillbitar som blev över från min fars trappbygge gjorde stor skillnad.Visa bifogad fil 146211

Verkligen min stil, så fint 😍 Vad är det för olika blommor?

Skrev ju på kontraktet för en lägenhet med balkong i fredags så nu behöver jag inte bara tjuvläsa 😁
 
Verkligen min stil, så fint 😍 Vad är det för olika blommor?

Skrev ju på kontraktet för en lägenhet med balkong i fredags så nu behöver jag inte bara tjuvläsa 😁
Tack! All of them.. :angel:
Bortifrån vänster till höger är det daggsalvia, rosa småblommig nejlika, gul småpetunia "million bells", orange-röd tagetes, lavendel, vit lobelia, heliotrop, rödorange nemesia, en nästan svart småblommig pensé, gul nemesia och murklocka.

Förra året hade jag liknande och då såg det ut såhär framåt sommaren: (million bells i annan färg, väldigt liten, knappt synlig heliotrop, vit pensé, lavendel, penningblad, daggsalvia, timjan, nejlika, lila pensé och gul nemesia.)
20230721_190717.JPG
 
Tack! All of them.. :angel:
Bortifrån vänster till höger är det daggsalvia, rosa småblommig nejlika, gul småpetunia "million bells", orange-röd tagetes, lavendel, vit lobelia, heliotrop, rödorange nemesia, en nästan svart småblommig pensé, gul nemesia och murklocka.

Förra året hade jag liknande och då såg det ut såhär framåt sommaren: (million bells i annan färg, väldigt liten, knappt synlig heliotrop, vit pensé, lavendel, penningblad, daggsalvia, timjan, nejlika, lila pensé och gul nemesia.)
Visa bifogad fil 146225

Jag måste våga blanda ännu mer alltså, superfint 😍
 
Jag måste våga blanda ännu mer alltså, superfint 😍
Man "ska" väl enligt konstens alla regler inte göra det - men jag strävar efter lite halvvild sommarängskänsla med mängder av olika färger och texturer. Försöker dock ha en del återkommande (i år dubbelt av lavendel, daggsalvia och rosa nejlikor, samt två million bells i olika färger och tre olika nemesior). Siktar också mest på småblommigt för att förstärka ängskänslan. Jag planterar också mycket tätare än man ska.

Mitt bästa tips är att köpa de största, bredaste och djupaste balkonglådor du får plats med. Har man så här mycket växter är det skönt med mycket jordvolym så att man inte behöver vattna konstant
 
Min Dahlia har brunnit upp :( . Den ska tåla sol och eftersom balkongen är sydväst så är det ingen sol fram tom 12, 13. Jag vattnar rikligt varje dag.


att.OJUu52PHo_WeyTiTCS1mgOcyAfjIlk0dyqScHwRNlyY.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 530
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp