bandage på katt

Valle

Trådstartare
Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
 
Body är ett alternativt. Kan både köpas och tillverkas själv.
Var försiktig med egen tillverkade dock, jag klippte en ärm av en polotröja när min kisse kastrerades. Hon fick opereras igen senare pga en infektion inuti henne, det kanske berodde inte på bodyn men jag skulle vara mycket tveksam till att göra det igen 😅
 
Var försiktig med egen tillverkade dock, jag klippte en ärm av en polotröja när min kisse kastrerades. Hon fick opereras igen senare pga en infektion inuti henne, det kanske berodde inte på bodyn men jag skulle vara mycket tveksam till att göra det igen 😅
Tack för varning. Ska vara noga med att lufta.
 
Min katt varken sover eller äter med tratt. Så jag klippte ut en rimlig bit av plasten från en tratt och fäste den över bandaget med vetflex. Detta var ett sår på halsen hon ej fick klia på. Funkade mycket bra utan tratt och veterinären gav tummen upp när han såg det så förstår ej varför man inte gör så oftare då tratt är tortyr för många katter.

Vet ej om tekniken går att applicera i ditt fall.
 
Jag testat det på sladdar och det funkar sådär. Den är baserad på extrakt från citrus så det går att rugga upp lite cittronskal och testa med.

Om man inte har en katt som äter citronsorbet.

Det enda bombsäkra medlet jag någonsin hittat är alimemazin i flytande form. Det fungerar tom på Megara. Men lite svårt att få det utskrivet på recept hos en läkare. Eh ja, kan du vara snäll och skriva ut några flaskor alimemazin så min katt inte tuggar på sladdar och annat :grin:
 
Om man inte har en katt som äter citronsorbet.

Det enda bombsäkra medlet jag någonsin hittat är alimemazin i flytande form. Det fungerar tom på Megara. Men lite svårt att få det utskrivet på recept hos en läkare. Eh ja, kan du vara snäll och skriva ut några flaskor alimemazin så min katt inte tuggar på sladdar och annat :grin:

Megara är ju inte riktigt som alla andra katter :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 969
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: ufot
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
530
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp