Bank till företag

Vi bytte från Länsförsäkringar till Danske bank med vårt företag och de är så himla smidiga! Inget krångel, vill man ha ett möte så är det bokat till dagen efter ungefär, LF hade inte tid förrens typ två veckor senare:meh:
 
Har startat mitt ab nu och ska ordna ett bankintyg. Har swedbank nu till mitt företag (ef) och tänkte fortsätta med det, ringde därför och bad om hjälp att få ett bankintyg för att slutföra registreringen av mitt AB.

Döm om min förvåning när jag fick ett sjukt otrevlig bemötande, helt ointresserade av att hjälpa till och påstod först att jag hade fel och att de inte alls kan (eller ska) ordna bankintyg osv :confused: fick till slut tag på en som mailade över vad jag skulle ha med till banken, men jag fick inte boka något möte för ''så gör man inte'' fine men jag vill gärna ha en bokad tid så att jag inte behöver vänta en timme på banken pga noll tid för sånt.

Jag antog att detta skulle ta max någon dag att ordna, det går ju att skicka in elektroniskt till Bolagsverket, dvs går ju att ordna på omgående. Men nä det skulle ta 3-4 veckor? Och under den tiden är såklart aktiekapitalet låst. Ja det finns andra pengar i företaget så det är okej men att det tar så lång tid att få klart registreringen är ju otroligt. Känns inte förtroendeingivande att de inte ens vet vad bankintyg är O_o

Finns det andra banker med snabbare handläggningstid? Har läst en del om Danske Bank att de är mycket snabbare, någon som använder de? Är faktiskt lite besviken på Swedbank, de känns helt ovilliga till att hjälpa till. Visst mitt lilla företag omsätter inte 100 miljoner direkt men har bra kassaflöde och bra omsättning/resultat.

Jag har Länsförsäkringar bank privat sedan något år och är överförtjust faktiskt. Vad jag än undrar mailar jag min kontakt och han ringer tillbaka direkt och fixar allt jättesnabbt och bra.
Till mitt företag har jag Nordea, men vill byta till Länsförsäkringar där med. Dock har jag inte gjort det än för det är så besvärligt att byta plusgitrot mot något annat.
 
Bytte från Swedbank till Länsförsäkringar. Jättenöjd! Swedbank var bra först, när vi hade ett lokalt kontor där "alla kände alla".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp