Banners som kommer tillbaka...

Amanda_F

Trådstartare
Jag har den senaste veckan valt bort en banner som rekommenderar en bantningsmetod säkert 10 gånger. Jag har anmält den som stötande, repetetiv osv. INGET funkar. Den kommer tillbaka gång på gång. Hur funkar anmälningarna? Varför kommer den tillbaka hela tiden?

Det är en stötande annons så samtliga användare på det här forumet vore nog glada om vi slapp den.
 
De gånger jag bett att få slippa viss reklam så har jag sluppit reklam från det företaget igen. Nemas problemas. En gång har jag bett @Gunnar att hindra en reklam (har för mig det var något alkoholrelaterat), den har aldrig synts till senare.

Du skall inte förutsätta att alla på forumet delar din inställning ang vad som är stötande o vad vi vill slippa se.
 
Annonserna kommer från Google och anpassas därför efter vad som står i trådarna samt vad man själv besökt för sidor och liknande innan. Om du väljer att inte se en annons så är det Google som mottar det, går inte via Bukefalos. Men Gunnar kan blockera vissa annonser om det faktiskt är något olämpligt.

Anledningen till att den kommer tillbaka trots att du valt att inte se den kan nog vara att du använder olika enheter, olika webbläsare och/eller rensar cachen (alternativt andra saker som gör att du inte känns igen), för då finns inte din tidigare information kvar. Att välja att inte se en annons/anmäla är alltså personligt och inte nåt allmänt för sidan, så då krävs det att du kan identifieras som den som valt bort annonsen för att du inte ska se den igen.
 
Men av någon jävla anledning tycker google att jag ska köpa smycken! Finns bättre saker att använda ädla metaller till tycker jag! Har kryssat bort detta otaliga gånger.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp