Bukefalos 28 år!

Sv: Barbacka

Jo, hon har ju lite svårt med att trava långsamt, hon är en föredetta travare med mycket energi :P
Men får testa ditt tips, alltså att sitta rakt :)
 
Sv: Barbacka

nej jag tyckte inte om min heller i början, men med tiden har jag lärt mej tycka om den! kanske du också gör det ;)

för att hitta rätta rytmen i traven gör iaf jag såhär; försök bara tänka, rak rygg, axlarna stilla, naveln och ner, dvs sätet, följer med, "juckar" .. faktiskt riktigt jobbigt har jag märkt då man rider på häst med stor trav :) men man får en grymt följsam sits!
 
Sv: Barbacka

nej jag tyckte inte om min heller i början, men med tiden har jag lärt mej tycka om den! kanske du också gör det ;)

för att hitta rätta rytmen i traven gör iaf jag såhär; försök bara tänka, rak rygg, axlarna stilla, naveln och ner, dvs sätet, följer med, "juckar" .. faktiskt riktigt jobbigt har jag märkt då man rider på häst med stor trav :) men man får en grymt följsam sits!

Så gör jag ocks..ibland blir det lite svårt bara. Har ju en kbltravare som gärna drar ut stegen i ett hejdundrande tempo :bump:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 049
Senast: mamman
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 353
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 461
Senast: MiniLi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 613
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp