Barn och häst igen ;)!

diamonia

Trådstartare
Vet att det finns trådar på detta redan men min önskan är att få tips på hur man faktiskt får det att fungera? Hur hinner man eller planerar?

Har eget stall samt inakorderade hästar hemma.

Jag har 2 hästar o en fodershettis, två barn på 3 år och 4 mån.

Jag är mammaledig. Har inte hjälp av nån som jag kan lämna barnen till på dagen för att rida då (förutom förskolan till den stora). Jag har en utomordentlig medhjälpare till hästarna men vill egentligen inte belasta henne mer. Sambon kommer hem ca 18:30 varje dag. Då är det läggning osv, kan kanske vara i stallet vid 20 men då är jag riktigt trött!

Rider en av hästarna ca 3 ggr/v. Skulle vilja rida mer!

Berätta gärna hur ni gör? Sambon åker 06:45 på morgonen, tanken har slagit mej att jag kanske ska rida innan...?

Det riktigaste är förståss att vänta med hästeriet tills barnen är stora men det är ju så roligt när man har fina hästar som man verkligen vill rida!
 
Sv: Barn och häst igen ;)!

Vet att det finns trådar på detta redan men min önskan är att få tips på hur man faktiskt får det att fungera? Hur hinner man eller planerar?

Har eget stall samt inakorderade hästar hemma.

Jag har 2 hästar o en fodershettis, två barn på 3 år och 4 mån.

Jag är mammaledig. Har inte hjälp av nån som jag kan lämna barnen till på dagen för att rida då (förutom förskolan till den stora). Jag har en utomordentlig medhjälpare till hästarna men vill egentligen inte belasta henne mer. Sambon kommer hem ca 18:30 varje dag. Då är det läggning osv, kan kanske vara i stallet vid 20 men då är jag riktigt trött!

Rider en av hästarna ca 3 ggr/v. Skulle vilja rida mer!

Berätta gärna hur ni gör? Sambon åker 06:45 på morgonen, tanken har slagit mej att jag kanske ska rida innan...?

Det riktigaste är förståss att vänta med hästeriet tills barnen är stora men det är ju så roligt när man har fina hästar som man verkligen vill rida!

Har du ingen vän som du kan ta över som lite hjälp medan du rider?
Såna har jag massor av. Andra hästtjejer som jag i min tur hjälper med ridlektioner, dom tar hand om min dotter i vagn medan jag rider. Sen hjälper jag dom med dottern på höften :) funkar fint 99% av gångerna :)

vänner är guld värda!
 
Sv: Barn och häst igen ;)!

Jag har en tjej som hjälper mej men jag vill inte riktigt belasta henne för mkt med barnen...
 
Sv: Barn och häst igen ;)!

Jag har efter mkt funderade och provande på olika lösningar
insett att det bästa är att sälja unghästen, ha kvar den gamla
trygga och shettisen för att kunna satsa på dem. När barnen är större
kan man kanske "utöka" igen, barnen måste få komma i första hand kände jag.
Jag får ju min tid ändå med hästen och ponnyn som är kvar. Vi kör mer så att barnen kan vara med.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 979
Senast: Elendil
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: yamyam
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 663
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
14 992
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp