Barn och kompisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

miss_snoozie

Har en fråga till er som har barn, tycker ni att ni har fått nya vänner i samband med att ni blev föräldrar. Tex. träffat andra mammor som blivit nära vänner eller kanske helt har bytt umgänges krets ioch med barnens nedkomst?
Eller är det så att ni behållit de gamla vänner ni haft sedan tidigare utan problem?
 
Sv: Barn och kompisar?

Jag har fått en del nya vänner, mest genom dagis. Men sen så skaffade nästan alla i våran bekantskapskrets barn strax efter oss så vi har fortsatt att umgås.
 
Sv: Barn och kompisar?

jag har behållit mina gamla kompisar. utan problem, men det har kanske med ålder att göra; om kompisarna också är på g att skaffa familj?
 
Sv: Barn och kompisar?

Det är lite lustigt med det där... Jag har (hade) en väninna, som ingick i ett "kompisgäng" där alltfler fick barn. Hennes komentar var "jaha nu kan jag inte umgås med henne heller" när hon hörde att jag skulle få barn. :confused: Hon har inte varit o hälsat på trots att jag bjudit hem henne. Så hon har inte ens sett min 6månaders guldklimp :love: .
Men det är inte bara vänner som "försvunnit". Härom dagen damp det ner en inbjudan till en fest med "ytligavänner" som vi inte umgåtts med innan. Sambon o jag tyckte att det var kul att våran son blivit ett "inträdeskort" till det gänget :D :D Vi ska givitvis gå på festen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Jag vill inte ha barn själv men många andra vill ju det. Och jag har fått en så stark känsla av att när man fått barn så är man en annan...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
9 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp