Barn och sex

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barn och sex

ramonarunds skrev:
Intressant ordval. Jag sager alltid att nagon forlorade sin oskuld. :crazy:
Man vill bli av med sopor, men man forlorar nagonting som man aldrig kan fa tillbaka igen!
Själv tycker jag det där med oskuldsbegreppet kan bli lite väl "präktigt". Det viktiga är ju att vänta tills man själv känner sig mogen/redo. Jag tycker också 12-13 är vääääldigt tidigt o tror att det för de allra flesta är för tidigt, men det gäller säkerligen inte alla. Däremot tycker jag inte det nödvändigtvis är bättre att "spara" debuten till 25 heller; i alla fall inte om skälet bara är att man vill "spara sig" för att vara ordentlig/duktig. Jag kan inte se att den som inte "gjort det" är "bättre" än den som "gjort det".

Jag känner att uttrycket "förlora sin oskuld" är lika illa som "bli av med sin oskuld". Bli av med - låter som om det är eftersträvansvärt att ha sex så fort det bara går. Förlora - låter som om det är något man borde sörja att att ha förlorat.... :crazy:

Naturligtvis tycker jag att första gången ska vara "rätt" för den personen - med någon annan som man är ihop med och som man känner sig trygg med. Det är det viktiga. Men; varje gång därefter som man har sex med någon är det ju viktigt att det sker på jämlika villkor. Oavsett om det är någon engångsgrej eller i ett mer stabilt förhållande så är ju det viktiga att det sker med ömsesidig respekt.
 
Sv: Barn och sex

Jag hade sex första gången när jag var 15.
Då gav jag bort min oskuld, i princip.
Han fick den när han förtjänade den som mest. Vi hade strulat oskyldigt i mååånader... -flash back-
Det var augusti, efter en fest, min lekstuga och imma på rutorna.
har aldrig ångrat det, även om han var ett svin.


Sex är ett sätt att uttrycka sina känslor.
 
Sv: Barn och sex

ramonarunds skrev:
Intressant ordval. Jag sager alltid att nagon forlorade sin oskuld. :crazy:
Man vill bli av med sopor, men man forlorar nagonting som man aldrig kan fa tillbaka igen!

jo men ordvalet var inte menat så. jag säger förlorat ibland, blev av med ibland. tycker inte det är nåt att hänga upp sig på ;)
menar inte att oskulden är något man vill bli av med bara för det :smirk:
 
Sv: Barn och sex

men ärligt. Även om du var mogen för din ålder, 12år?
Barn ska inte ha sex, det är ju fan äckligt. :crazy:
 
Sv: Barn och sex

jasså ja..
när ja ser på en tolvåring idag tycker jag de är skitsmå och skulle aldrig kunna tänka mig dem ha sex.
men när jag var tolv år kände jag mig mkt äldre. man tror alltid att man är så mkt större än man faktist är.
tycker folk det är äckligt är det väl upp till dem, ja ångrar som sagt ingenting, vilket många idag verkar göra ang förlora sin oskuld, det är tråkigt.. =/
 
Sv: Barn och sex

ramonarunds skrev:
Intressant ordval. Jag sager alltid att nagon forlorade sin oskuld. :crazy:
Man vill bli av med sopor, men man forlorar nagonting som man aldrig kan fa tillbaka igen!

Men vad då FÖRLORA? Som om att det skulle vara nått som är så himla fiiiiiint!

Självklart är det trevligt om första samlaget är bra - vilket det sällan är - men i alla fall att det sker med ömsesidig respekt och vilja.
Att det inte blir något man minns med åger - men att det skulle vara så himla "specielllt" eller "fantastikst"?? Handen på hjärtat - vilka här hade ett "underbart" första samlag?
Själv ser jag tillbaka på händelsen helt utan ånger och visst var det trevligt - men inte kan jag säga att det var varken jätteskönt eller speciellt.

Nånting som man aldrig kan få tillbaka - nej VARFÖR skulle man vilja det? Ge mig EN anledning!!!
 
Sv: Barn och sex

Barn gör ju inte som man säger utan som man gör. Vi behöver bara se oss om i samhället för att hitta problemet. Nu för tiden kan vi inte ens läsa en kvällstidning utan att se artiklar som handlar om utvikta såpaskådisar, multipla orgasmer och avancerade sexråd. De är klart att barn tror att det är så vi vuxna fungerar. Det enda som skiljer söndagsbilagorna och en p-blaska åt är att p-blaskan har lite mer illustrerande bilder....
Dit jag vill komma är att sex har blivit så stött, trampat och blött att alla tar det som något man bör och måste, inte något man gör för att man tycker om det.

Tala om för era barn att det gör inget om man väntar, sex skall vara vackert och man skall förstå innebörden av det.
// Åska, som kör med sin slogan : sex är ballare när man är kär.. :love:
 
Sv: Barn och sex

Härligt! :banana:

Då till nästa fråga, känner ni att ni "förlorat" er oskuld, eller känner ni att ni "vunnit" nått i stället?
Skulle ni vilja ha "tillbaka" er oskuld? :devil: :)
 
Sv: Barn och sex

Jag vann nog nånting när jag hade mitt fösta samlag !

Jag skulle inte vilja ha tillbaka min oskuld. För övrigt känns det nästan lika "nytt" vid varje ny älskare. Så det behövs liksom inte.
 
Sv: Barn och sex

Jag ville aldrig ha tillbaka min oskuld.
Det var ingen förlust, men en stor markering.
Det jag vann med min sexdebut var en stor glädje över min egen kropp och vad härlig den var att ha.
Innan sexdebuten så var jag inte alltid så nöjd med min kropp, men det har jag alltid varit efteråt.
Där lades nog grunden till mitt goda självförtroende.
 
Sv: Barn och sex

Vad skönt att höra!
I bland blir jag lite förvånad när folk börjar prata om att oskulden är något som är så fiiint och speciellt.
Viktigare är väll att när man gör sin sexdebut så ska det vara på ens egna villkor och förhoppningsvis så är det början på något mycket finare. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 324
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
622
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 732
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp