Barnfilmer med mycket musik!

Emtherlia

Trådstartare
Söker tips på filmer med mycket musik i till min 3-åring. Hon älskar Frost och Sing exempelvis.

Jag vill att de finns på Netflix, ViaPlay eller Disney+. :)
 
Lego movie tror jag att jag såg på Netflix! Jag var otroligt skeptisk men den är riktigt bra, även för medtittande vuxen.
Har titelspåret ”everything is awesome” på hjärnan titt som tätt :D
 
Finns inte de äldre Disneyfilmerna på Disney+? De har ju mycket musik.
Tänker på Lilla sjöjungfrun, Lejonkungen, Skönheten och odjuret m fl.

(Om de inte finns får någon gärna tala om det, då jag har funderat på att betala för en månad över jul/nyår just för att se om flera av dessa klassiker i engelskt original.)
 
Finns inte de äldre Disneyfilmerna på Disney+? De har ju mycket musik.
Tänker på Lilla sjöjungfrun, Lejonkungen, Skönheten och odjuret m fl.

(Om de inte finns får någon gärna tala om det, då jag har funderat på att betala för en månad över jul/nyår just för att se om flera av dessa klassiker i engelskt original.)
Jo de klassiska finns med ☺️
 
Följer med, har precis tecknat Disney för att dottern på 3,5 skulle kunna se några Disney filmer. Provade med frost i fredags eftersom "alla" barn ju är galna i den. Vi kom igenom hela men hon tyckte inte den var fantastiskt. Hon tänker ganska mycket över saker och fastnar i typ "när blir det sommar igen", vad hände med föräldrarna osv.
Lånade boken om Bambi i somras och hon blev jätte ledsen när mamman dog så lejonkungen och liknande är inte ett alternativ ännu.
Vi provade med cars igår men då "fastnade" hon när han får hjullås på.
Finns ju så otroligt mycket Disney filmer man har glömt så tips mottages tacksamt!
 
Nu är ju krakel spektakel på sf kids men för barn som gillar trallvänlig sång är krakel en hitt. Trodde den skulle vara lite för svår för sonen men han älskar filmen och har gjort i över 1 år. Sångerna är ju så trallvänlig och språket pedagogisk (rim och ramsor) så änkelt även för oss vuxna att tralla med i.

Lite OT men för barn som gillar sånger rekomenderar jag också sångböckerna där barnen själv startar musiken. Finns med typ Astrid Lindgren och Mamma Mu med flera. 🙂
 
Följer med, har precis tecknat Disney för att dottern på 3,5 skulle kunna se några Disney filmer. Provade med frost i fredags eftersom "alla" barn ju är galna i den. Vi kom igenom hela men hon tyckte inte den var fantastiskt. Hon tänker ganska mycket över saker och fastnar i typ "när blir det sommar igen", vad hände med föräldrarna osv.
Lånade boken om Bambi i somras och hon blev jätte ledsen när mamman dog så lejonkungen och liknande är inte ett alternativ ännu.
Vi provade med cars igår men då "fastnade" hon när han får hjullås på.
Finns ju så otroligt mycket Disney filmer man har glömt så tips mottages tacksamt!

Kanske några äldre? Typ Aristocats, 101 dalmatiner, Robin Hood eller svärdet i stenen? Aladdin? Älskade alla dem när jag var liten, jag gillade inte heller lejonkungen för den var läskig...
 
Dottern 4,5 år älskar Aristocats! Ganska mycket som behöver förklaras, som människors beteende mot djur, en "full" anka osv, men med många härliga sånger i. Generellt: jag märker när jag tittar med dottern att många av de klassiska Disney-filmerna innehåller en hel del problematiska teman och aspekter - inget fel med det men det är bra att vara förberedd på många samtal kring filmerna.
 
Tillägg: vi såg Aladdin häromdagen och den var ganska knepig på många sätt, även om sånglåtarna blev populära.
 
Kanske några äldre? Typ Aristocats, 101 dalmatiner, Robin Hood eller svärdet i stenen? Aladdin? Älskade alla dem när jag var liten, jag gillade inte heller lejonkungen för den var läskig...

Jag tycker många av klassikerna har väldigt mycket våld och svårigheter i sig så de får vänta...
 
Kanske några äldre? Typ Aristocats, 101 dalmatiner, Robin Hood eller svärdet i stenen? Aladdin? Älskade alla dem när jag var liten, jag gillade inte heller lejonkungen för den var läskig...
Jag tycker många av klassikerna har väldigt mycket våld och svårigheter i sig så de får vänta...

101 dalmatiner är ju läskig så nog inte ett alternativ. Och håller med @Emtherlia, många äldre filmer är helt annorlunda med vuxna ögon. Bara se Emil i Lönneberga t.ex, pappan där är ju inte alls snäll, några scener i Pippi som man också reagerar på som man inte skänkte en tanke på som barn :D

Frost hade nog fastnat lite iaf så idag såg vi kortfilmen med olof och jultraditioner, lagom med 25 min.
 

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp