barnsäng..

FrontLine_

Trådstartare
Om man ska bygga en egen barnsäng, vad är det för mått osv som gäller då? Någon som vet?:)

jag tänkte på typ avstånd mellan "gallret" osv ?:)
 
Sv: barnsäng..

När jag beställde vår spjällsäng ville jag att de skulle vara svensk säkerhetsstandard på den, så jag hittade dessa uppgifter från konsumentverket, (tror jag, minns inte riktigt).

Krav för spjälsängar:[/B]
•Spjälavståndet ska vara mellan 45 och 65 millimeter i sidorna. Detta för att barnet inte ska fastna mellan spjälorna.
•I sängbottnen får det inte finnas öppningar som är större än 25 millimeter.
•Det ska vara mer än 60 cm (inkl madrass)från sängbottnens lägsta nivå till sängens övre kant.
•Har sängen en höj- och sänkbar botten ska den inte gå att ha högre upp än 30 cm (inkl madrass) från sängsidans övre kant.
•Det får inte finnas några uppstickande delar som barnet kan fastna i.
•Det ska finnas en linje eller annan märkning på sängens sida som visar maximal höjd eller tjocklek på madrassen.
•Kontrollera också att det inte finns några sprickor i träet

Lycka till!!
 

Liknande trådar

Svar
0
· Visningar
580
Senast: Lexa
·
Småbarn Jag och maken har börjat fundera på hur vi vill inreda dotterns framtida rum. Vi har ett gästrum som ska bli hennes och vi tänkte i...
2
Svar
39
· Visningar
2 893
Senast: Marty
·
Fritid Som rubriken lyder. Vad ska jag söka efter? Vill inte köpa en svindyr låda från Kentucky så tänkte bygga en egen 😁
Svar
12
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 368
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp