Barnstol på semestern.

Smulu

Trådstartare
Min pappa fyller 60 till våren och har bjudit med hela familjen.
Han, min mamma, syster och våra sambosar + Frida då 1 år till Teneriffa

Tanken är att vi ska göra en del utflykter med bil och då behöver ju Frida sitta ordentligt. Jag tänker INTE tumma på säkerheten bara för att vi är på semester.
(DÅ stannar jag hellre med Frida vid poolen)

Så vad har ni för erfarenheter? Finns det någon biluthyrningsfirma som har bakåtvända stolar där? Får man ta med sig stol på planet? Tänkte köpa en begagnad.
Jag har mailat en del firmor, men alla säger att de inte kan garantera bakåtvändstol.
 
Sv: Barnstol på semestern.

Har du kollat med hotellet ni ska bo på? Ibland har ju vissa familjehotell "barnpaket", kanske de har bilbarnstolar också? Jag har åkt mycket med mina barn när de var små, men vi hyrde aldrig bil då.

Du kan med all säkerhet ta med dig din egen bilbarnstol om du vill, den stoppas nog i en "vagnspåse" och får åka med i planets bagageutrymme.
 
Sv: Barnstol på semestern.

När vi var på Mallis så hade hotellet bilbarnstol. Den var dock alldeles för stor till vår son som då var 4 mån.
Som tur var hade jag med en bättre begagnad :laugh:. Den åkte tillsammans med liggvagnen i en vagnpåse på planet.

Det får plats ganska mycket i vagnpåsarna, det gäller bara att packa bra för det kan lätt bli lite skavanker på grejerna! Vi band ihop allt med spännband så det blev ett stadigt paket.
 
Sv: Barnstol på semestern.

Har du kollat med hotellet ni ska bo på? Ibland har ju vissa familjehotell "barnpaket", kanske de har bilbarnstolar också? Jag har åkt mycket med mina barn när de var små, men vi hyrde aldrig bil då.

Du kan med all säkerhet ta med dig din egen bilbarnstol om du vill, den stoppas nog i en "vagnspåse" och får åka med i planets bagageutrymme.

Det låter bra :-) Verkar nästan enklast att göra så. Köpa en begagnad och ta med, då vet jag att jag har en stol och vad den är i för skick. (Skulle den försvinna i hanteringen, ja då får jag hantera det då, ivärsta fall så blir det en vecka i närheten av hotellet)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har nog skrivit fler trådar tidigare om min svärmor. Om att jag upplever att hon favoriserar mina barns kusin, det finns olika...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 294
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp