Bukefalos 28 år!

Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.

LindgrenV

Trådstartare
NU har jag väl gjort rätt med siffran, eller hur? :D

Träna, ät och lev kära beachare! :banana: Ni är AWESOME och jag älskar er :love:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Härligt med ny tråd! Den förra bara sprang förbi, förhoppningsvis kan jag hålla bättre tempo i denna:D
 
Sv: Beach 2013 del XI

nu ska jag spring en kort runda, sen ska jag tvätta samtidigt som jag solar och eventuellt ikväll så kanske det blir en promenad, om kläderna har torkat:)

Maten ska vi inte prata om, igår åt jag blåbärspaj med glass...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag kan ju för övrigt säga att jag nyligen kom från min löprunda...

10:12 km utan att stanna!! :eek:

Snittade ungefär 7:23min/km, tog väldigt korta steg men höll ändå en rätt bra hastighet (jag har ju väldigt långa ben så länger jag bara steget ökar jag hastigheten med typ en min per km, haha! :p). Höll ett jämnt tempo hela vägen och stannade faktiskt inte en enda gång! Långsammaste km var andra km (7:44), annars låg jag väldigt jämnt och sprang typ snabbare och snabbare, haha! De sista tre kilometrarna var RIKTIGT tunga, vilket nog beror på att jag vid det laget säkert hade rejäl vätskebrist. Tog ju dumt nog inte med något vatten, och med STEKANDE sol hela vägen runt blir det rätt... Torrt i munnen och tungt i benen :p Men det märks att hjärnan har omprogrammerat sig - jag ökade nämligen successivt dessa km, vilket jag verkar göra så fort det börjar bli lite jobbigt eller lite motstånd. Km innan var fjäderlätta och ingen ansträngning alls - då höll jag mig medvetet på en jämn, långsam nivå som jag bestämt innan.

Så här såg sista km ut:

8 KM: 7:12
9 KM: 7:05
10 KM: 6:47


Åter igen; grymt nöjd :banana:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det positiva: jag sprang 3,5 km i schyst tempo fast att solen låg på

Det negativa: jag har börjat få rejält ont i högra stortån igen:( detta innebär att jag antagligen inte kan gå ikväll eller de närmsta dagarna. Blä, jävla skittå!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Tack, I'm on fire :banana:

Sedan ska jag cykla till jobbet också, så jag får hela 7 km cykling idag också :D

Kan ju för övrigt dela med mig av en bild, nu när jag gått ned ca 10 kg sedan högerbilden togs. Vänsterbilden togs igår:

pic_50d3e2b2e087c378c669b133_50d3ef569606ee448258cffb_51fcb530ddf2b30f774a7b9d.jpg


(Kan tillägga att jag nu vet att låren krymper först på mig, jag står nämligen lika brett med benen på högra som på vänstra bilden, även om det inte ser ut så, och låren är som klistrade mot varandra. Inte konstigt att jag fick skav konstant :p)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Heja Lindgren, full fräs! :D Härligt med 10 kg ner, stor skillnad på bilderna! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Duktigt sprunget! Drygt med tån bara :/

Japp, det är helg men jag jobbar 15-21 idag och 11-21 imorgon :cool:

Ska ge mig ut och motionera lite nu, hade tänkt springa men det är så himla varmt så jag kör en promenad istället.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hihi, ingen kan stoppa mig nu :D Tack! Jag tycker att min "bilring" försvunnit massor (precis under sportbhn). Nu har jag ju nästan en midja till och med! :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh, du jobbar nästan som jag. Jag jobbar 12-20 idag och 7.30-11 samt 16-20 i morgon. Ska klämma in ett träningspass i långrasten mellan morgondagens pass och hålla tummarna för att det INTE är dööövarmt som idag :cool:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Stor skillnad mellan bilderna, bra jobbat!!

Kl
Det är så varmt att jag brinner upp. Solade en timme och sen gick det inte mer så nu ligger jag i sängen med tvärdrag och hoppas att någon vindpust ska komma förbi..:eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Kl

Blev 4 km promenad i skogen med sambon, sjukt varmt är det! Vill gärna springa lite mer i veckan så jag funderar på att gå upp lite tidigare imorgon och springa en kortis innan jobbet. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Här har vi en till som inte hann med, hehe. Ang sjön så är min rädsla lite mer realistisk, här är det gammelgäddan som skys! Men nästa gång får jag sällskap, då blir det tamjetusan udden runt, basta.

Min springtur idag blir inställd fö. Känns helt okej. Vi skulle ju fiska i inatt, men i sökandet efter tjärnen kom vi bort från stigen och virrade i skogen jag vet inte hur länge. Mitt i natten, kolsvart. Gult batteri på telefonen och bara den lampan som ljus. Trodde jag skulle dö där uppe i skogen, bara väntade på ett par reflekterande björnögon eller en gren som avslöjade mördarälgen. Men vi tog oss hem igen, med helt dyngsura kläder. Svettigt att trampa mellan granarna! Så idag har jag förfärligt ont i ben och rumpa. För mycket träningsvärk för att det ska ge något att hiva sig ut. Istället blir det mysa med hästis och jobba till natta!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Va, säger du att vithajar inte finns i Sverige och kommer äta upp mig?:eek::eek::D Min rädsla är något idiotisk, men jag vågar knappt bada fast att jag, logist sett, vet att det inte finns farliga hajar i Sverige;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
431
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 939
Senast: Mabuse
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 969
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 087
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp