Bukefalos 28 år!

Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Låter bra det! Jag ska packa ner din vinst också så jag inte glömmer den.
Jag borde vara framme senast 15, kan inte tänka mig att dom bokat in en tid som är längre än en timme på vårdcentralen :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Do it! :D Jag tänkte nog gymma lite lätt på fredag också - dock inte ben! :rofl: (vilket totalt helkorkat beslut det skulle vara, inte så bra förutsättningar för att springa milen dagen efter ;))
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jaa just det, är jättenyfiken på vinsten nu! :D

Toppen, då ser jag till att vara där strax innan 15 så kan vi väl mötas precis innanför typ. Jag är lite nervös så jag vågar inte gå någonstans själv :angel:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jaa just det, är jättenyfiken på vinsten nu! :D

Toppen, då ser jag till att vara där strax innan 15 så kan vi väl mötas precis innanför typ. Jag är lite nervös så jag vågar inte gå någonstans själv :angel:
Utanför går också bra :) Receptionen är precis innanför dörren


Från mig eller från föräldrarna? Jag är hästledig men ska hämta Alice 13:45 :)

Från dig tänkte jag, så kan jag lämna kvar bilen vid kontoret och få en extra lång promenad.
13:45 ska vi vara tillbaka till hoppas jag, så långsamma kan vi ju inte vara :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*

Aktiv morgon med en häst riden och 5 km löpning innan skolan startade kl 12. :) Tung i benen vid löpningen men slutade ändå på en genomsnittstid på 5:14, så löpningen i den mer kuperade skogen vid stallet har definitivt gett resultat (sprang hemmaomkring på helt platt mark idag). :)
Blir eventuellt en promenad med en kompis senare ikväll också. Har sneeeglat på ett boxpass imorgon kl 6:15 innan skola 8-16, men känns lite väl tidigt när jag för en gångs skull kan sova lite längre. Så lutar nog åt att ta ett kl 17 istället, men visst skulle det vara skönt att bara åka hem och vara klar kl 16 med...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag trotsade min lätta huvudvärk och stack ut på en löprunda - som råkade bli ganska snabb... 2,5 km på strax under 15 minuter, men då joggade jag av i sakta mak den sista kilometern. Km 1 gick på 5:59, km 2 på 5:27 och så sista 500 i 6:54-tempo. Nöjd! Jag orkar mer än vad jag tror, skulle behöva öva på att hålla farten uppe under en längre sträcka.

Men det är ett senare projekt. Just nu siktar jag bara på loppet på lördag, därefter ska jag göra en ny plan som förmodligen innehåller några veckors löpvila för att ge mina skavanker en chans att vila.
Vad duktig du är som tog dig ut!!! Jag ska nog gå en bit idag eftersom att mina ben hatar mig efter gårdagens hemska runda. Har ätit bra, gröt till frukost och moussaka till lunch och middag :).
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

Joggade en mil idag :D 8 minuter snabbare än första gången, lite smått stolt över det :p Tog mig runt på 1h 18min så det tar sig! Är rätt kuperat så minsta lilla minut jag gör snabbare blir jag nöjd över.

Hade inte ens tänkt träna idag då jag var så trött efter jobbet och bara ätit frukost samt att jag fastade igår så hade inte så mycket energi om man säger så. Men släpade mig iväg och tänkte att jag kan springa 2,5km iaf, sen vart det varv efter varv. Man orkar mer än man tror :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
På väg hem efter invägning på xtra och jag är nästan gråtfärdig. En månads varierad träning har bara lett till att jag gått upp 1,5 kg :cry:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Men åh, vad tråkigt hördu. :(
Nu kommer det vända dock! Du kommer fixa det här och få hjälp av Xtra på vägen. Och vi är med dig!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ta det lugnt! Det kommer vända och kilona kommer sakta men säkert gå nedåt. Nu ska du ju dessutom få hjälp med en kickstart hos xtra, det kommer gå galant!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Är kanske inte så mycket till tröst, men 2 månader efter att jag började träna ordentligt och ändrat min kost totalt så hade jag gått upp 7kg, nu en månad senare har jag gått ner 3kg. Så tänk inte så mycket på det, det kommer att vända så länge du fortsätter kämpa på :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
På väg hem efter invägning på xtra och jag är nästan gråtfärdig. En månads varierad träning har bara lett till att jag gått upp 1,5 kg :cry:

Var det samma våg som du vägde dig på för en månad sen? Det finns knappt två vågar som visar samma så om man ska hålla koll på viktnedgången ska man hålla sig till en våg.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Och så vill jag lägga till: Var det samma tid på dygnet? Ätit mat innan? Varit på toa? Vikten kan pendla mycket under bara en dag!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Inte samma våg nej, men en "professionell" våg och ingen 200:-hemmavåg. Jag vet att vikten varierar under en dag, men inte så mkt som 1,5 kg heller. Får väl hoppas att det här med Xtra hjälper nu i en månad, annars blir jag nog allt sugen på att fuska som min syster, hon ska genomgå en GBP om en vecka.

Om en stund ska jag gå ner och ta en kvällsmacka. Det blir min sista macka på en månad, sen är det förbud mot bröd och mjöl. Jag funderar mest på hur i hela fridens namn jag ska hålla mig mätt på havregrynsgröt till frukost. Det har aldrig någonsin fungerat för mig, jag blir hungrig efter en halvtimme igen. Det andra förslaget med fil/yoghurt funkar inte heller för mig. Jag är ju uppvuxen som laktosintolerant och när jag var barn fanns inte såna produkter laktosfria så jag har aldrig lärt mig att äta det. Tycker verkligen inte om det. Tyvärr! :( Blä, nu är jag verkligen pessimistisk, men ibland blir det så...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Då kanske hemmavågen visade fel? Eller så visar proffsvågen fel, ALLA vågar kan visa fel. Se inte den nya siffran som en viktuppgång, se det bara som en utgångspunkt.

Och 1,5 kg... Det är ju bara en flaska Pepsi Max. :D Med andra ord; det kan visst diffa 1,5 kg på en dag.

Kan du äta dig mätt på ägg? Omelett eller äggröra är ju poppis.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hörrö du. Du får gråta och skrika hur mycket du vill på mig. Du fixar det här och jag kommer stå bakom dig hela vägen!
Jag tror stenhårt på att inte försöka "fuska" med GBP. Jag känner både de som trots en sådan inte tappat så himla mycket vikt, och de som nu har stora problem med ätandet eftersom allt kommer upp igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 936
Senast: Mabuse
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 968
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 087
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp