Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig vart de inte så mkt i träningsväg igår :P cyklade bara tillochfrån jobbet som blev 1,4 mil totalt. Sedan skrittade jag på medryttarhästen i en timme på kvällen :) idag har jag tänkt ta ett gäng intervaller på löpbandet och sedan köra mitt nya program själv utan PT denna gång! :)
 
@zassoo jaga kor som motion ska ej underskattas! Jag ägnade mig åt sådant förra sommaren då ett gäng av min fasters ungkvigor sprängde staketet och sprang till skogs... De är förbannat snabba och smarta de små liven :)
 
@zassoo jaga kor som motion ska ej underskattas! Jag ägnade mig åt sådant förra sommaren då ett gäng av min fasters ungkvigor sprängde staketet och sprang till skogs... De är förbannat snabba och smarta de små liven :)

Haha oj det låter dramatiskt! :D Här går det lite lugnare till, de kan inte springa allt för långt i drivgången mot mjölkningsroboten :p
 
I'm back!
Varit i Småland i tre dagar och innan dess jobbade jag ju konstant i två.
Vågen har krupit upp strax över ett kilo och tränat har jag inte gjort.

Nu sitter jag i soffan och slappar, kollar Devious Maids och har det fint.
Ska ut och springa om någon timma, och gymma lite senare tänkte jag.
Imorgon blir det inte heller träning då jag först jobbar dag och sen ska fira midsommar, men så får det va.
Sen jäklar ska det tränas! :)
 
Jag har bara en jätte depp dag idag. Drömt massa konstigt inatt och det gör mig bara ledsen. Jag vart ju "osams" med ett par vänner förra sommaren efter diverse duster och det gör bara ont när jag tänker på det. Även om jag är värd bra mycket bättre vänner som får mig att må bra. Så idag är lite nere dag och det regnar ute.

Fick reda på min nya tjänst så helt plötsligt känns allt lite bättre. Jag ska jobba på demensenheten på det nya boendet som öppnar i höst. :) Alla mina kollegor som jag jobbar med nu ska vara på omvårdnadsdelen så jag "slipper" dom :)
 
Det beachigaste jag gjorde igår var att jaga busiga hästar i en stor hage! Skitungar :D Efter jobbet är det tårtkalas hos min svåger som fyller 30 år i morgon. Han bor ett par km från oss så jag åker nog hem och ställer ner bilden och promenerar dit istället :) Sen hoppas jag på att hinna rida ikväll efter att min man hämtat hem traktorn. Risk för en sen ridtur men det är det värt isåfall, är ju ledig i morgon! :D
 
Fyy så otränad jag är! Igår hjälpte jag till med flytt, tre trappor upp och det är nybyggt så alla i den porten flyttade in samtidigt = hisskö. Blev mycket bärande och många vändor i trappan och kroppen är mör idag. Måste leta upp nån trappa att springa i, för i slutet orkade benen knappt upp :angel:
 
Jag sprang 3 km på fm och tyckte att det kändes riktigt tungt. Kroppen är inte helt van vid rörelsemönstret än så musklerna orkar inte helt. Gick små sträckor ibland. Kändes sådär. Sen när jag kom hem insåg jag att jag hade hållt en tid på strax över 7 min/km ändå, en förbättring på ca 30 sek/km sen vårruset för en månad sen! :) När jag kom hem från turen fick jag sms om att min löparklocka finns på utlämningsplatsen :p Men jag hann inte hämta den idag, körde ut till svärföräldrarnas sommarställe istället. Så nu har vi ätit gott, slappat och druckit vin :D Lite godis har också slunkit ner. Idag kan jag slappna av! :) Dottern är urnöjd med farmor och farfar så jag får verkligen en paus, det är jätteskönt!
 
Herrejisses! Jag har precis varit på tantgympa! Friskis har ju utegympa och idag hette det bas, alltså jag har aldrig varit med om något så långsamt. Jag hade svårt att hänga med för att det var så förbannat långsamt. Blev knappt varm:meh:
 
I morse var jag starklar för jogg klockan 7.
Det blev strax under 3 km och samma runda som i måndag. Till min förtjusning var jag snabbare än då :D Den där satans backen sinkar mig, så nu blir det backträning på söndag eller måndag.

Efter det gick jag promenad med hundarna (som har gått och lagt sig igen :D), så nu blir det dusch och frukost.
 
Igår blev de 8 snabba intervaller i högt tempo plus 1,5 timmes skrotlyftning. Jag kände mig stark och uthållig och orkade mer än vad jag trodde. Första passet med mitt träningschema utan PT. Idag blir de en joggingtur efter jobbet och innan kvällsgrillningen. Är pepp som fan! :)
 
Hahaha!

Jag valde att sola istället för att träna innan jobbet idag:D (Gick upp för sent för att hinna båda:p) Asgött!

--------------------------------

@Blueberry: Kanske var den lägste vikten en sån där riktig glädjesiffra man kan få ibland? Alltså ej helt representativ. I vilket fall så kommer det fortsätta gå nedåt om du bara fortsätter som du gör! Hejja:bump:

--------------------------------------

Jag måste berätta något kul med som väl ändå får anses höra till hälsa om inte annat:) Jag har nu ätit helt vegetariskt i en vecka (har ju ätit ganska mycket veg några månader men ej helt) och det känns jäkligt bra! Tror jag fortsätter ett tag till:up: Anledningen till att jag är glad över detta är för att jag typ "alltid" tyckt det är fel att äta kött men jag har liksom varit för lat/bekväm för att orka tänka på det så mycket;) Men nu är jag riktigt taggad på detta:bump:

Även provat både havremjölk och soyghurt (för att gå lite åt det veganska hållet) och tyckte både grejjerna var supergoda:up: Ska prova mjölkfritt smör med snart tänkte jag:)

Måste tipsa om havregurt! Den är också riktigt smarrig, och mandelmjölk och hasselnötsmjölk, mmmm!
 
Måste tipsa om havregurt! Den är också riktigt smarrig, och mandelmjölk och hasselnötsmjölk, mmmm!

Ooh! Tack:up:

Jag startade också dagen med en joggingtur, var dock ej uppe förrns 8;) 6 km iaf med bland annat 10 intervaller på 200 m, 30 s vila mellan --> jobbigt!

Nu laddar jag för heldags midsommarfirande:)
 
Har inte tränat ett smack här i Venedig, men vi har gått en sisådär fem mil på fyra dagar. :D Det har jag dock kompenserat med pizza, pasta och gelato. :angel:
 
Hallå alla glada beachare! Hoppar gärna in här om jag får
:o

Vill verkligen ta tag i min träning nu, känner att jag måste ge kroppen en fin present för att den orkar med att mitt flängande och stundvis inte hälsosamma levnadssätt :meh: Börjar imorgon (standard?)! Och har förberett Chiapudding som står och väntar i kylen. Mums :d
 
Dagens träning: dans kring midsommarstången och sen intag av hästar :D Nu ska jag sova för att orka åka och släppa ut hästarna imorgon bitti. Då väntar nog en lång utetur om vädret tillåter, annars blir det ridhuset. Sen ska jag hämta ut min Garmin (:love:) och förhoppningsvis orka inviga den också :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp