Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var med på gruppträningen och idag var vi hela 7 st, kul när man är många som peppar varandra! :) Tog i som satan :D och sista omgången när vi gjorde burpees växlat med vridcrunches (20 sek jobb 10 sek vila * 8, dvs 4 ggr/övning) så lyckades jag med 5 burpees på 20 sek!! :banana: Vidrigt jobbigt, ja, men jag gjorde det! Har lite lätt huvudvärk nu, men det beror nog lika mycket på vädret som på gårdagens smäll. Mitt huvud gillar INTE sånt här av och påigt väder! Nu ska jag bara få dottern i säng, sen kan jag njuta i soffan resten av kvällen :)
 
Känner igen känslan! Det tar emot innan ibland, och så är det skönt när man väl kommer iväg. Min tur blev kort men trevlig, 3 km genom skogen till stallet.

Resten av veckan skall innehålla ett löppass och en provpaddling av luftmadrassen inför adventure racet, samt förhoppningsvis en mtb-tur med sambon till helgen om jag lyckas låna en lämplig cykel.
 
@Ninnunur Jag hatar verkligen burpees men nu blev jag faktiskt sugen på att träna sånt???? Mycket märkligt :).
 
@snow - jag hatar dem så otroligt mycket :D men idag gick det bättre än nånsin! Fast jag skulle aldrig göra det frivilligt, det är bara bästa PTn som får mig till det ;)
 
Var så sjukt opepp och trött och grinig att jag nästan inte åkte på träningen, som tur var tog jag mig samman och drog dit.
Hade en så grymt bra stund med stången. Börjar faktiskt lyckas med att skaka fram lite teknik nu. Så gött!

2014-06-17-2102_53a090c69606ee0861de795e.jpg
 
@Emtherlia Jag ska hälsa på en vän som bor i Paris! Har varit där förut och gjort alla turistgrejer så att säga, så mitt huvudfokus den här gången är att promenera runt, gå vilse, sitta på ett café och glo på folk, dricka rödvin, läsa och äta franskt. Och så blir det ett försök till svenskt midsommarfirande på fredag förstås!

@Ninnurur Bra jobbat! Burpees är djävulens påfund alltså, men sablar vad effektivt det är! Borde nog göra ett gäng sådana lite då och då...

@WS6 Åh, men det är väl ändå en underbar känsla? Inte att inte kunna gå alltså, men innan den värsta träningsvärken sätter in liksom och man bara känner att man har använt kroppen så mycket det bara går!

@Blueberry Ser roligt ut! Och snygga lårmuskler som kikar fram där hörru!
 
Själv fick jag ihop ett skapligt pass på gymmet, där framförallt löpningen gick bra. Jag värmde upp med 5 min i hastighet 10.3 som vanligt, men när jag kommit så långt kände jag bara att jag ville fortsätta springa av någon outgrundlig anledning. Jag tuffade på ett tag till alltså, och avslutade med intervaller där jag sprang 1 min, gick 30 sek, sprang 1 min, gick 30 sek osv. Sedan var jag ganska nöjd, och rätt trött i benen!

Överkroppspasset var inte riktigt lika kul, luften gick liksom ur mig halvvägs och jag fick verkligen tvinga mig själv att avsluta mina set. Körde 4 set med 8 reps av shoulder press, shoulder flys, tricep dips och single arm rows. Tanken var att jag skulle köra chest press också, men bänken var upptagen nästan hela tiden och jag var löjligt omotiverad. För magen blev det 3 set med 30 sekunder av leg raises, Russian twists, sidoplankan, jack knife och situps med 5 kg medicinboll. Särskilt Russian twist och leg raises sved rejält, men det var rätt skönt.

Jag fick mjölksyra i armarna av att hålla i styret när jag cyklade hem sedan :D
 
Blev 40 min powerwalk med min en a häst och hunden igår. Gick mestadels i skogen så det blev svettigt :) Jag håller rätt högt tempo när jag går så hästen fick trava ikapp mig ibland för att inte bli släpandes bakom :D Vågar som sagt inte springa än, så jag får hitta på annat för att röra på fläsket lite extra jämfört med en vanligt promenad efter vägen :)
 
Jag vill trääänaaaa..! :( Trodde att jag skulle kunna börja träna lite lätt den här veckan men nu verkar jag ha dragit på mig något skräp. Har varit så himla trött ända sen i söndags (hade lätt kunnat gå och lägga mig vid 18-19 på kvällen de senaste dagarna) och igår kände jag mig nästan lätt febrig och lite svårt att djupandas. Tur att jobbet på praktiken har varit enkelt och inte så fysiskt den här veckan.

Idag börjar jag inte förrän 11:30 och såg till att få sova ordentligt - det blev 11 timmar :p Tror jag behövde lite sömn, känner mig lite bättre idag. Hoppas skräpet går över snart så jag kan få komma igång igen. Under tiden läser jag här och blir avis på er träning ;)
 
@zassoo Åh vad tråkigt att höra! Det är verkligen irriterande när man tvingas lyssna på kroppen sådär, men det ska tydligen vara nyttigt också har jag hört... :angel: Det låter som att du tänker rätt med sömn och vila dock, jag håller tummarna för att det bara var lite trötthet och att du snart är igång igen! Min träning behöver du i alla fall inte vara avundsjuk på de närmsta dagarna - den kommer nämligen att vara obefintlig! ;)
 
Nä nu!

Jag gick helt plötsligt upp 2 kilo på ett dygn, och de fortfarande har inte lämnat kroppen.
HUR ÄR DET MÖJLIGT!? :arghh:

I lördags vägde jag 80,6 och jublade. I måndags 82,3 och jag trodde jag skulle svimma. På den vikten stod jag kvar även i morse. :( Jag räknar kalorier, jag vet precis vad jag har ätit, och det är INTE något som väger 2 kilo och som ligger kvar i flera dagar.

Har uppenbarligen en släng av lätt ortorexi eller nåt, för det här påverkar mig mer än vad jag vill erkänna.
Vad fan ska jag göra?


(Är det sjukt att tänka att det är givetvis är kroppen det fel på, inte vågen?)
 
Nä nu!

Jag gick helt plötsligt upp 2 kilo på ett dygn, och de fortfarande har inte lämnat kroppen.
HUR ÄR DET MÖJLIGT!? :arghh:

I lördags vägde jag 80,6 och jublade. I måndags 82,3 och jag trodde jag skulle svimma. På den vikten stod jag kvar även i morse. :( Jag räknar kalorier, jag vet precis vad jag har ätit, och det är INTE något som väger 2 kilo och som ligger kvar i flera dagar.

Har uppenbarligen en släng av lätt ortorexi eller nåt, för det här påverkar mig mer än vad jag vill erkänna.
Vad fan ska jag göra?


(Är det sjukt att tänka att det är givetvis är kroppen det fel på, inte vågen?)
Du ska ta ett djupt andetag. Fråga dig själv om din lycka ska få bero på 2 kg hit eller dit. Inse att kroppen svänger i vikt av olika anledningar och fortsätta äta bra och träna. Det är precis vad du ska göra. Du är bra, det vet vi allihop!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp