Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
2014 ja...

Träningsmässigt har det varit det bästa året hittills i mitt liv, utan tvekan. Andra veckan i januari 2014 råkade jag gå till gymmet fem dagar på raken för att "jag hade tid" och för att jag ville testa de nya 20-minuterspassen som lanserats. Det låter löjligt och kliché, men den veckan blev verkligen ändringen och starten på allt.

Aldrig förr hade jag gått till gymmet så frivilligt - det hade alltid tidigare varit ett nödvändigt ont av stora mått och jag hade hittills verkligen piskat mig själv för att komma dit åtminstone en eller två gånger i veckan. Men nu blev det alltså ändring på den saken, och tack vare underbar gympersonal, kanonbra pass och trevliga PT:s började jag inse att det var kul med träning, och att jag kunde om jag ville!

Jag gick alltså från att ha tvingat mig själv att gå till gymmet - till att ibland tvinga mig själv att stanna hemma från gymmet. Jag gick från att ha varit ointresserad och rädd för allt vad styrketräning heter till att läsa allt jag kom över, ställa tusen frågor och utmana mig själv varje vecka. Jag blev en sådan där person som gick till gymmet för skojs skull, som blev bundis med alla i gympersonalen och som ville visa hela världen hur roligt det kunde vara med träning.

Självklart påverkade detta min kroppsbild och mitt självförtroende också, och överlag har det varit ett år med ovanligt få sammanbrott över hur tjock, lat och äcklig jag är. Visst har jag haft några sådana perioder, men de har varit både färre och lättare att ta sig ur än tidigare.

Det här, och mycket annat tackar jag den här tråden och alla dess underbara medlemmar för. Ni är verkligen, verkligen, verkligen en stor bidragande orsak till att 2014 har varit så bra som det varit och jag ser fram emot ett nytt, lika fantastiskt 2015 med mina fina beachisar - gamla som nya.

Gott nytt år! :love:
Vilket härligt inlägg Mineur! Blev så glad när jag läste det :)
 
2015 ska jag sluta vara gravid och komma i form igen. Ser fram emot sommaren helt sjukt mycket eftersom både jag och maken kommer vara hemma tillsammans med den lilla precis hela sommaren och den tiden ska jag ta tillvara. Har dessutom en bröllopsfest som motivation för att verkligen sätta fart så fort jag kan efter kläckningen, så det är fan bara att pinna på. :D
När kommer bebisen? Grattis förresten till graviditeten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 484
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 545
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 013
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp