Bukefalos 28 år!

Beg ELT-gjord, vad har hänt? (bilder)

Titta på gjorden.. Det är ju en enkel sas. Finns inte dubbla sidor som kan gömma ngt inuti. ;)

Eh, jo? Det är två lager stretchigt tyg, och mellan dem är det ett band som man känner med fingrarna. Det bandet är knöligt när den inte är sträckt på min. Det bandet kan du känna hela vägen från lädret i ena änden, ner genom hela plattan och upp till lädret på andra änden.

Så, det är både dubbla sidor och ett band därinne, fullt kännbart. Vad bandet är av, icke elastiskt säkerhetsbälte eller resår kan jag däremot inte uttala mig om.

Är din gjord kanske en äldre grå, som är annorlunda mot de nya helsvarta?
 
Ej, jo? Det är två lager stretchigt tyg, och mellan dem är det ett band som man känner med fingrarna. Det bandet är knöligt när den inte är sträckt på min. Det bandet kan du känna hela vägen från lädret i ena änden, ner genom hela plattan och upp till lädret på andra änden.

Så, det är både dubbla sidor och ett band därinne, fullt kännbart. Vad bandet är av, icke elastiskt säkerhetsbälte eller resår kan jag däremot inte uttala mig om.

Är din gjord kanske en äldre grå, som är annorlunda mot de nya helsvarta?

Intressant! Måste kolla min nya sen i stallet.
Den är den svarta.
 
Inte lätt fixa med en hand, men här har jag dragit isär respektive sida av yttertyget för att visa att det är dubbla sidor. Och mellan dem löper ett band.

12800407_944466125649361_8989756983405036917_n.jpg
 
Det är inget säkerhetsbälte i.
Det är bara invävda hårdare trådar ihop med gummit, som man ser.
Så rubbet sprack. Det har hänt någon till på Buke. Undrar om det inte var @Houdinie ?
Ja, jag köpte en begagnad som sprack efter en vecka. Den gick inte helt av, men det räckte för att sadeln skulle glida runt under hästens mage (det var vid uppsittning från pall) och ställa till det ordentligt.

Minsta skada > Reklamera!
 
Ja, jag köpte en begagnad som sprack efter en vecka. Den gick inte helt av, men det räckte för att sadeln skulle glida runt under hästens mage (det var vid uppsittning från pall) och ställa till det ordentligt.

Minsta skada > Reklamera!

Var din grå eller svart?
 
Inte lätt fixa med en hand, men här har jag dragit isär respektive sida av yttertyget för att visa att det är dubbla sidor. Och mellan dem löper ett band.

12800407_944466125649361_8989756983405036917_n.jpg

Såg idag när jag red att min nya gjord har "säkerhetsbälte" i. Jag har tänkt att den bara är gjord av styvare material. De grå var ju mkt stretchigare än de svarta.
Min kamel gillade sin grå gjord bättre än den svarta. Nu förstår jag varför.
 

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 542
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 945
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 178
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 277
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp