Behöver han vara regestrerad?

S

sofi-

Jag hade tänkt tävla nu till våren på min nya häst i lokaltävlingar i hoppning. Men kom på att han inte är regestrerad, gör det något? Måste han vara det? Han har vaccinationsintyg och jag alla papper, kort och licenser.

/S
 
Sv: Behöver han vara regestrerad?

Hej!
Hästen/ponnyn måste vara ha ett registreringabevis eller ett pass för att få tävla.
Det har inget med licens att göra.
 
Sv: Behöver han vara regestrerad?

1. nej på LOKAL behöver man varken licens, reg bevis el pass för att få tävla

2. för att få ut hästlicens måste hästen vara reggad hos en avelsförening. så visst har licens med registrering att göra
 
Sv: Behöver han vara regestrerad?

är det en stor häst behöver den inte ha licens eller vara registrerad på lokal tävling.

en ponny behöver dock alltid ha registreringsbevis eftersom den också måste ha mätintyg, och för att få det måste den vara registrerad.
Lite rörigt kanske, men hoppas du förstår..
 
Sv: Behöver han vara regestrerad?

Tack för hjälpen! Jag kan alltså tävla utan regestrerigsbevis på lokaltävling! :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Hästnyheter Vad behöver mina elever – det är frågan jag ställer mig själv varje gång jag undervisar. Jag tror att mitt eget tränande och tävlande...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 565
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp