Bukefalos 28 år!

Sv: Bengaler!

Så du får hem ytterligare en snygging asså :)

jajamensan! han e så söt så. Så jag hoppas att han kommer gå bra på utställning så han får någon nytta av kulorna.:angel:

japanesen:
Jag det var la du som hade den lilla söta bruna hanen?

Mina bengaler snackar ibland så mycket att jag kan ibland bli lite smått tokig....:D
 
Sv: Bengaler!

jajamensan! han e så söt så. Så jag hoppas att han kommer gå bra på utställning så han får någon nytta av kulorna.:angel:

japanesen:
Jag det var la du som hade den lilla söta bruna hanen?

Mina bengaler snackar ibland så mycket att jag kan ibland bli lite smått tokig....:D

Va är de för färg på min herre om japanesens är brun? Ja har noll koll på vad färgerna kallas:angel:
 
Sv: Bengaler!

Jag är jättejättedålig på bengalfärger, men han ser för varm ut för att vara choklad, han är nog svart/brun
 
Sv: Bengaler!

Hej alla "bengalningar";). Varit tyst i den här tråden länge nu tycker jag, hur är det med era kissar? Leo mår super, busar som vanligt. Blivit stor nu över 7 mån. Lite nya bilder på min sötis:love:
11629221.jpg

11629224.jpg

11629225.jpg

11629223.jpg
 
Sv: Bengaler!

Hade en bengalblandning, mest bengal i honom. Men han dog för ett par veckor sedan, bara 4 år gammal :cry:

Han var i allafall otroligt pratglad, social men väldigt speciell. Var hos mig hela tiden och skrek om han inte fick vara med, men när det kom folk han inte kände blev han mer reserverad och tyckte inte alls om att dom bar runt på honom. Barn hade han inte så mycket övers för, han gjorde ingenting men undvek dom om han kunde ;) Kräääsen. Åt bara en speciell sorts torrfoder, och ibland en liten ostbit men ingenting mer.

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08790000-08799999/640x480/8794414.jpg?0

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08790000-08799999/640x480/8794413.jpg?0

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08790000-08799999/640x480/8794415.jpg?0

Min lillbäbis. Att man kan sakna en katt så mycket... :(
 
Sv: Bengaler!

Vad fin han var, vad var det som hände med honom (om man får fråga)? Stackars dig som inte fick ha honom längre. Det låter som det var mycket bengal i honom på din beskrivning, förstår verkligen att du saknar honom. Jag å leo skickar en tröstkram!
 
Sv: Bengaler!

Pratar era Bengisar mycket? Min tjötar hela tiden. tar i från tprna ibland å vråååålar :angel:
 
Sv: Bengaler!

Jodå visst pratar han mer än nån annan katt jag träffat på. Och vrålar från tårna känner jag igen :angel:Och han har en väldigt bestämd vilja oxå. Fast jag tycker Bengaler är helt underbara och funderar på att skafffa en till :love:.
 
Sv: Bengaler!

De fäller inte så mycket :)
Föll lite för att de inte fäller så mcket hår...

Vilka andra raser har den fördelen (förutom nakenfisarna, förståss)?
Vad säger ni om en bengal som ute-innekatt (dvs öppen kattlucka dagtid, innekatt nattetid) på tok-landet!?
Hur ligger priserna om man inte är ute efter avels- eller utställningsexemplar?
 
Sv: Bengaler!

Vad säger ni om en bengal som ute-innekatt (dvs öppen kattlucka dagtid, innekatt nattetid) på tok-landet!?
Hur ligger priserna om man inte är ute efter avels- eller utställningsexemplar?

Generellt är de flesta bengaluppfödare emot att sälja ungar som utekatter, eftersom det medför en ökad risk att katten skadar sig eller dör. Personligen kan jag tycka att det är ok att ha utekatter om man bor på toklandet och det har inget att göra med vilken ras det är frågan om. Jag tror att du kan hitta en uppfödare som går med på att sälja till dig under de premisserna.

Priserna ligger på ca 6-8 000 för en sällskapskatt. Då är det oftast krav på att katten ska kastreras.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 396
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 773
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 238
Senast: Bulldoozer
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 488
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp