Bukefalos 28 år!

verrdogan

Trådstartare
Har blivit helt såld på denna ras. Dpm är ju så himla vackra.

Nån som vet/her denna ras? massa bilder tack:)

Berätta allt1 är dom mer lekfulla än andra raser?
 
Sv: Bengaler!

Det är en otroligt vacker ras!
De är högaktiva, som många andra korthårsraser. Jag tycker absolut man ska ha två, eftersom vi människor inte kan efterlika kattlekar. (Man behöver ju inte ha två bengaler om man har en begränsad ekonomi, men idag är priset på en sällskapsbengal ungefär samma som för många andra korthårsraser).

De har en lite speciell röst, väldigt charmigt om du frågar mig. Kräver en konsekvent uppfostran eftersom de gärna kör med sin familj annars. (Det gäller också många andra raser, vill man leva med en intelligent, aktiv och social ras får man vara beredd på att de kräver en del jobb framförallt som unga.)

De fäller inte så mycket :)

Jag har inte bengal själv men i mångt och mycket är de väldigt lika mina korater, och jag kommer säkert köpa en bengal när jag lagt uppfödningen på hyllan och bara ska ha katter till sällskap och utställning.
 
Sv: Bengaler!

Jag har 4 katter nu. men bara blandisar. så ensam blir den ju inte iaf:)
Utställning är inte riktigt min grej, vill bara ha en snygging som sällskap =)
 
Sv: Bengaler!

jag har en bengal!
hon är super fin! en riktig busråtta dock. smart som få.
hon leker med hundarna och är jätte duktig på o retas när man kommenderat hundarna "nej inget bus med katterna"..
hon kan lite kommandon, som nej, gå ner, kom, o lite annat smått o gått som jag inte kommer på nu..:p
lägger in en bild från när hon va liten.

och en inte så gammal.

hon är öven på min avatar.
 
Sv: Bengaler!

jag har en bengal!
hon är super fin! en riktig busråtta dock. smart som få.
hon leker med hundarna och är jätte duktig på o retas när man kommenderat hundarna "nej inget bus med katterna"..
hon kan lite kommandon, som nej, gå ner, kom, o lite annat smått o gått som jag inte kommer på nu..:p
lägger in en bild från när hon va liten.

och en inte så gammal.

hon är öven på min avatar.

Vi måste ha samma djur smak :) skymtar en dp där åxå. Vikken söt bengal. Vart kommer den ifrån?
 
Sv: Bengaler!

kolla på blocket. finns många bra katterier som lägger ut annonser titt som tätt.
om du vill ha en vuxen katt finns det nog många katterier som kan tänkas sälja en vuxen kastrat som gjort sitt i aveln.
googla och maila. :)
 
Sv: Bengaler!

Här är min ena kisse med min dp
DSC00034-1.jpg
 
Sv: Bengaler!

Vi måste ha samma djur smak :) skymtar en dp där åxå. Vikken söt bengal. Vart kommer den ifrån?

visst e det en Dp. :)
min bengal kommer från S*Kith and Kins i uppsala.
de hade precis en kull, alla är nog sålda tror jag.. tyvärr.
jag fick själv reda på det lite sent, det hade ju faktiskt fått plats en kisse till här..:angel:
 
Sv: Bengaler!

japp, jätte söt. =)


jag skulle vilja importera en kisse från staterna, men det kostar skjortan hihi..
 
Sv: Bengaler!

Det finns säkert rasringar! Googla lite, kanske du hittar. Uppfödare brukar ju vara anslutna till någon rasring..
 
Sv: Bengaler!

Det finns säkert rasringar! Googla lite, kanske du hittar. Uppfödare brukar ju vara anslutna till någon rasring..

Jag letar runt för fullt =) vill hitta nån i närheten åxå. låttare att kika på dom då.
Finns ju jätte många uppfödare, men hittar ingen här i värmland.:crazy:
 
Sv: Bengaler!

Här är en rasring med många uppfödare. Oftast är det värt att strunta i avståndet och välja uppfödare på vad man tycker om deras inställning och deras katter. Katten ska ändå bara hämtas en gång, men man ska ha den resten av livet. Jag har två "favorituppfödare" beroende på om jag skulle vilja ha spotted eller marble, men det beror ju mycket på att jag är så utställningsintresserad och bedömer så mycket mer än den spektakulära pälsen och färgen.
 
Sv: Bengaler!

Här är en rasring med många uppfödare. Oftast är det värt att strunta i avståndet och välja uppfödare på vad man tycker om deras inställning och deras katter. Katten ska ändå bara hämtas en gång, men man ska ha den resten av livet. Jag har två "favorituppfödare" beroende på om jag skulle vilja ha spotted eller marble, men det beror ju mycket på att jag är så utställningsintresserad och bedömer så mycket mer än den spektakulära pälsen och färgen.

:bow: :bow:
ska kika in där
 
Sv: Bengaler!

Jag har en liten bengaltjej på 7 månader. Hon är väldigt aktiv och busig, men kan även ta det lugnt och sova bort hela dagen ifall hon har lust med det. Jag kan absolut rekommendera att köpa en bengal; de är jätteroliga! Hittar alltid på en massa tramsigheter och ställer ständigt till med förtret! ;) Hon kan gå totalt bananas på en tidning t.ex. och är helt superintensiv i sina försök att krypa under den eller vad hon nu har fått för sig. Kul katt med andra ord! Det är bra att du har kattsällskap, det behövs till de flesta katter och kanske speciellt till en så aktiv ras.

Lite kul websidor:
http://www.bccs.se/
http://www.bengalkatten.nu/

http://bengal.forum24.se/

Bilder på min livia finns i bengalforumet i underforum "bilder" (sök efter trådar med ordet Livia i), men jag lägger även in några bilder på henne här:

livia17.jpg


Dödar penna i klätterträd

Titta gärna runt och hör av dig till olika uppfödare och träffa gärna både mamman och pappan till en intressant kull. Det är oftast värt att åka en lite längre bit ifall man hittar en kattunge och inte minst en uppfödare som man litar på.

Hoppas att du hittar din drömbengal!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 339
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 368
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 745
Senast: Bulldoozer
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 379
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp