Bukefalos 28 år!

"Benlindeupprullar-grej"

fiaskurken

Trådstartare
Är det någon som vet vad jag menar :p En liten konstruktion som man enkelt och fort kan använda för att rulla upp benlindorna. Var med i hästmagazinets stalltipssida för några nummer sedan och marknadsfördes av Borstiq farm ( får jag skriva såhär? :crazy: ) Men det går inte att komma in på deras hemsida för tillfället.

Har någon en sådan pryl, var köpte ni den och vad kostade den? Är såå trött på att linda upp lindor :cool:
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Det är väl en såndär liten vev-sak? Går fan snabbare att linda upp vanligt.
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Ja det tycker jag med + att det bli löst och fult när man använder "saken" så lindorna e jobbiga att linda på benet sen.
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Må så vara, men vore kul att testa. Dessutom fanns det visst någon sort med borst på så att lindorna blir rena från spån samtidigt. Tyckte jag lät mycket praktiskt. Värt att prova eftersom de inte var så dyra, vi tänkte dela i stallet. Kom in på denna hemsida, men de sålde bara sina produkter till återförsäljare - och dessa stod inte med på hemsidan. Smart marknadsföring kan man ju tycka :smirk:
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Måste vara dethär du menar?

tb02.jpg
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

vi har också en sån i stallet men den får agera hängare för det mästa :p Jag tycker att den är okej att använda men flera hatar den. Den är i metall och det står bandagerullaren Linda på den
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Jag såg en sådan i Halmstad i tisdags - kommer inte ihåg var, men vi var på H**ks och på Ek*-hallen så antingen där eller där liksom.
Tror den kostade typ 250 kronor.
H
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Vi har en sådan, tycker att den e ur kass.
lindorna blir stora och ej åtdragna.

De finns på börjes har jag för mig.
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Vi har en sån.
Den har dessutom en borste som gör rent lindorna.
Den funkar super! Lindorna blir rena.. -renare-, och hårt ihoprullade. :)
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Lindorna blir löst upprullade och är sedan svåra o sladdriga att linda med enligt mig...
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Jag tycker att den är jättebra!föredrar dock att linda för hand, då upprullaren är fastskruvad i ett hörn och arbetsställningen är inte den mest bekväma=P
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Jag har testa både den billiga varianten som börjes har och den lindar väldigt löst tycker jag. Men den som borstar av sågspån osv är riktigt bra. Gör hårda rullar. men den kostade 1200 :- har jag för mig.
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Aha okej, så de finns 2 olika.
vi har den dåliga iaf, och den e urusel.. :angel:
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Lindorna blir ju för lösa om man lindar med den..Då kan int jag linda :crazy:
Hårt ska det vara :D
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Det är en sån grejj med borste på, sägs linda hårt men hittar ingen återförsäljare :smirk:
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

fiaskurken skrev:
Det är en sån grejj med borste på, sägs linda hårt men hittar ingen återförsäljare :smirk:

Hästtandläkar kliniken i Söderköpoing har de med borste, de är lite dyrare men de är bra, lindornba blir rena och hårt ihoprullade.
 
Sv: "Benlindeupprullar-grej"

Matilda_o_Bonita skrev:
Måste vara dethär du menar?

tb02.jpg

Det ser ju ut som toa papper på den där "upprullaren" :eek: :D
Frästen så blir aldrig lindan så där perfekt som på bilden, och det går oxå snabbare att rulla för hand, och resultatet blir så satans mycket bättre! :bow:
 

Liknande trådar

S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: sydney
·
B
Hästmänniskan Läste dagens tidning imorse och höll på att få fnatt, det är visst ett stall som erbjuder stallplats, foder, strö, VACCINATION, SKONING...
2
Svar
31
· Visningar
2 515
Senast: Zaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp