benskydd vid hoppning

P

portos_sandra

min häst har senskydd på frambenen när vi hoppar. men vad tycker ni är att föredra att ha för slags skydd på bakbenen? bör man ha några bak överhuvudtaget? tacksam för svar //sandra
 
Jag brukar ha vanliga låga bakskydd.
Är din häst extremt känslig eller slår i väldigt ofta med bak, så den kan skada sig, finns det ju senskydd till bakben oxå.
Men de flesta hästar behöver nog bara låga bakskydd - eller inga alls. En del hästar stryker ju sig, o då brukar låga skydd räcka som skydd.
 
Jag har alltid låga strykkappor bak. Lindor eller vanliga höga skydd är väl ett alternativ.
 
Min häst har låga baksydd, höga damasker, neopreneskydd eller pololindor på bakbenen vid hoppning, funkar finfint.
 
jag har lindor bak men ska löpa senskydd när jag hittar några som är billigare och kortare än eskadron
 
Jag har höga skydd både fram och bak. Kör med fälttävlansskydd som har krosskenor. Han stryker inte bommarna eller nåt sånt, men jag tycker det är en billig försäkring om det skulle hända nåt.
 
Jag har låga strykkappor bak för att minska risken för skador vid hoppning och ridning i högre fart.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 630
Senast: __sofia__
·
Utrustning T har ett rejält överben på insidan ena frambenet. Jag skulle vilja ha ett par benskydd, för att skydda överbenet men också tex senan...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: _Taggis_
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: monster1
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp