Bukefalos 28 år!

Berga Naturbruksgymnasium?

P

Pandora

Jag har snokat runt bland tidigare trådar ang. naturbruksgymnasium men inte hittat något om berga..
Någon som går där/har gått/ska söka dit? Vad tycker ni om det? Jag var där idag och hälsade på på informationsträffen.. Det verkar trevligt där. Men jag vill höra vad andra tycker om skolan, och speciellt om Häst/natur-inriktningen!
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Ja går i tvåan. Häst-häst. Bor även på internatet.
Berga är :love:
kan tyvärr inte säga något om Häst-natur själv. men ja har inte hört något missnöje från dem som går den utbildningen.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Hur är internaten? Vilket bor du på och vad tycker du om det? HAr det blivit sk. "Klasser" med olika grupper, beroende på vart man bor på internaten (Tydligen har är det så på många skolor m. internat enligt min SYO). Hur är hästarna på skolan? Och kurserna? ÄR det mkt plugg?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Jag har bott på "gamla" i ettan. alltså i korridor. nu bor ja i barack me 3 andra tjejer. Stämingen på internatet tycker jag är jättebra och nå grupper beroende på vart man bor blir det inte. vi bor så nära varandra så alla umgås. Hästarna är trevliga. Kursupplägget är bra. visst är det en del plugg vissa perioder. men aldrig så mycket att jag känt att jag inte hinner med. och jag har ändå en egen häst att ta han om varje dag efter skolan.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Jag funderar på att kanske börja där, vet flera som gått där och går där.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Själv så blir det BOLLERUP, nere i skåne! :love: bara längtar som f*n! :D viserligen får jag gå om 1an. men det gör inget.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Är det någon som har häst som går där? Hur är det att ha häst på skolan? Iof får man ju inte ha hästen där första året (om det inte finns lediga platser) men ändå.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

När jag skulle välja gymnasium i 9:an var jag på god väg att välja Berga, men det blev inte så.
Däremot känner jag två stycken som går där.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Aila skrev:
Jag har bott på "gamla" i ettan. alltså i korridor. nu bor ja i barack me 3 andra tjejer. Stämingen på internatet tycker jag är jättebra och nå grupper beroende på vart man bor blir det inte. vi bor så nära varandra så alla umgås. Hästarna är trevliga. Kursupplägget är bra. visst är det en del plugg vissa perioder. men aldrig så mycket att jag känt att jag inte hinner med. och jag har ändå en egen häst att ta han om varje dag efter skolan.

Eftersom du går på Berga antar jag att du känner Micke B. Jag gick i samma ponnygrupp som honom på Ågesta, trodde aldrig att det skulle bli islandshästkille av honom.
Riktigt duktig på att rida!
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Lägger mig i lite och berättar att den enda tjejen i min klass som inte klarade hästskötarexamen i åk3 var hon som valde att läsa NUM på berga ;)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Har hört bra om det, även häst- natur.
Tycker skolan verkar fin och trevlig men har bara varit där på bergadagarna och på helger.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Tog studenten 2002 och det har varit 3 av mina absolut roligaste år och jag skulle betala massor för att få återuppleva dom åren :love:
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Jag går på Berga just nu. Gick på ett annat gymnasium innan, och jag är så otroligt glad att jag bytte.
Skulle inte vilja byta bort de här åren på Berga för allt i världen :love:
Stämningen här är jättebra (visst kan det bli en del kackel, men vart blir det inte det med stora tjejgrupper, och i synnerhet hästtjejer:smirk:).
Det blir inte alls indelningar beroende på vart man bor någonstans, visst blir det så att man umgås mer med dem man bor nära, men det är inte "finare" att bo på något ställe.

Går själv häst/häst, och kan då inte kommentera naturinriktningen. De som går den tycker säkert att den är bra, men själv tycker jag att det skulle vara tråkigt att ha så lite praktik som de har.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Tog studenten 2003, det var dom värsta 3 åren i mitt liv :D SKulle itne ens gå om där om jag fick betalt.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium?

Hon var hemligt förälskad i gris gubben men han besvarade aldrig hennes kärlek så hon fick ta spänn sven istället, visst va det så? :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 650
Senast: Buongusto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
779
Senast: Trassel12
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • SD:s trollfabrik
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp