Bukefalos 28 år!

Bergaritten 9 April

Sv: Bergaritten 9 April

Jag hade gärna varit med på min tok. Han skulle verkligen behöva en tur! men jag jobbar :( Hoppas ni alla får trevligt!!!! Jag kommer igen på nybygget i stället!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Vad roligt att du har en unghäst efter Notariat! Jag har haft Notariat på foder i över ett år, och han är även pappa till min unghingst som du kan se på min hemsida. Ett busfrö så det heter duga! :D

Du får hemskt gärna pm'a mig om din unghäst, skulle vara kul att jämföra!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Ha åtminstone två brodd kvar. Vi vet inget om vägarna eftersom vi blir insläppta på militärområdet först på lördagen... och det är mkt snö kvar inne på ridbanan där det skall pulsas (i dubbel bemärkelse).
 
Sv: Bergaritten 9 April

Fy, nu börjar jag bli riktigt nervös. :crazy: Första CR och jag drömmer mardrömmar om att försova mig, glömma div. papper, köra fel, göra helt fel på tävlingsplatsen, komma för sent... :angel:

Mycket är det som kan gå fel. :rofl:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Ja, men det är många som har gjort sin distansdebut på bergaritten, så vi är vana haha. Du behöver inte känna att du är ivägen för ngn som tävlar för att vinna, utan alla brukar ha förståelse och ta sig tid att hjälpa nybörjarna. Därför är det bra att det endast är CR, du kan fråga såväl funktionärer som medtävlare om du är osäker på ngt.
Lycka till!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Säger som du Madde, tycker Bergaritten är helt perfekt att debutera på! :) Det kommer gå bra Sophia, det är jättelätt att hitta dit och om du vil kan jag ringa och väcka dig på morgonen och kolla att du har allt med dig haha!

Camilla
 
Sv: Bergaritten 9 April

Nu har jag pm:at dig neywaz.

Till Sophia: Det ordnar sig, inga problem. Vi syns!:banana:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Jag hoppas verkligen att ni har rätt. :D

Neywaz - upp komemr jag nog! Men sen hur det blir med all packning, det är en annan femma. :angel:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Tänkte bara passa på att tacka för en jättetrevlig ritt!

Nu lyckades arrangörerna dessutom beställa det mest fantastiska väder (med tanke på hur det varit mesta delen av tiden före), snön på vägarna var i princip borta och underlaget var mjukt och trevligt.

Tack Madde och alla andra som är involverade i Bergaritten för att ni lagt ner tid och engagemang på att ordna denna ritt!!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Kan bara säga detsamma som föregående talare, det var jättetrevligt och jag är glad över att ha klarat min distansdebut utan större problem. :rofl:
Det här var jättekul!! :banana:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Tack ÅrstaSportryttare!
Himla fin ritt, vi var ju en aning sena till Er...men Ni var jättegulliga och hjälpte oss tillrätta i tillvaron.

Sophia, vart tog du vägen? Jag hoppas allt gick bra och att du är nöjd med dagen!

Jag kan bara instämma med tidigare inlägg..UNDERBART ridväder!
/M
:bump: :bump:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Haha, Kicki fick för sig att det gick ut på att ligga först och satsade på att komma förbi ponnyn och den andra hästen som red förbi oss... :smirk: Det tog en halvmil innan hon började gå i normaltempo igen och då var ni antagligen rätt långt efter... :angel:
Ja, nu har vi lärt oss vad vi ska träna på: vara lugn på banan och vara lugn på pulsningen. :rofl:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Jag Red 40 km, cr, med min ponny Jasmina.
Vi hade skitkul och vädret var underbart.
Min första distansritt oxå.
Tack för en bra tävling:bump: :rofl:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Aha, så du är den med nr 151! :idea: Dig stötte vi ju på hela tiden :D ... Jag sa just till Quiqli när vi passerade travbanan sista ggn på väg mot mål, att det såg ut som om din häst kunde springa i timmar utan att verka berörd öht! Cool, jämn trav hela tiden (som inte alls stämde med tempot på våra två djur :smirk: ), klart imponerade! Å ännu mer impad vart jag när jag såg att Kicki var född -85!! 21 år, stenkul!! :banana: Är bara att gratulera till en trevlig häst! Den jag red har en travare till mor å hbl till far.

//M
 
Sv: Bergaritten 9 April

Ja, Jasmina var grym!! :banana: Kortare ben men höll ändå jämna steg!! :bump: Å vädret var ju kanon, spec med tanke på hur det såg ut dagen innan och idag!!

Hoppas att vi kör fler race tillsammans, kanske vi vågar ta en 5 milare till hösten?

Jag har grym träningvärk i hela kroppen, känns att det var 15 år sedan man gjorde ngt sånt här senast, men det är det värt!! :p

//M
 
Sv: Bergaritten 9 April

Ja, hon var urbra!! :love: Jasmina och jag vill gärna åka på en 50 km´s! :) Men jag skulle vilja åka på Lilla Vasaritten också! :p
 
Sv: Bergaritten 9 April

Vad är det??? Vill veta, när, var, hur? Står den i propparna? Måste läsa på lite tror jag...
 
Sv: Bergaritten 9 April

Snoffan_03 skrev:
Aha, så du är den med nr 151! :idea: Dig stötte vi ju på hela tiden :D ... Jag sa just till Quiqli när vi passerade travbanan sista ggn på väg mot mål, att det såg ut som om din häst kunde springa i timmar utan att verka berörd öht! Cool, jämn trav hela tiden (som inte alls stämde med tempot på våra två djur :smirk: ), klart imponerade! Å ännu mer impad vart jag när jag såg att Kicki var född -85!! 21 år, stenkul!! :banana: Är bara att gratulera till en trevlig häst! Den jag red har en travare till mor å hbl till far.

//M

Haha, ja precis det var vi det. :rofl: Hon har verkligen inbyggd turbomotor med bara en växel, hon går och går som en Duracellkanin. :angel: Hon blev finare mot slutet och andra sträckan var jättetrevlig, i början sprang hon så att jag trodde att hon skulle göra slut på alla sina krafter, men icke. Hon vet inte om hur gammal hon är... :smirk:

Men era hästar höll ju samma tempo också, iaf i genomsnitt. :) Är imponerad av ponnyn som jag tänkte att vi nog skulle tappa bakom oss rätt snart, men den verkade kämpa på väl när din stora längde på stegen. :D
Vi kanske ses (i farten) på någon mer ritt framöver!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Era lyckans ostar som va på Berga och genomförde ritten, själv fick jag vända om eftersom bilens pump la av och termometern visade 110 grader! :crazy:
Kände mig väldigt besviken igår men det är bara att ta nya tag, men visst är det tråkigt när man förväntar sig saker så blir de inte av. Man förbereder sig mentalt, packar och donar, så går bilen sönder, morr, :mad:

Vi får ta igen förlorad ritt nån annanstans. Funderar på Mössebergsritten, någon som varit där eller ska dit?

Jag hoppas att alla hade en trevlig dag på Berga, vi får göra et besök nästa år istället.

Kramar
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Miingla
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 010
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: Hedinn
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 380
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp