Bukefalos 28 år!

Bergaritten 9 April

B

BJÖRKIS

Någon som ska dit och rida med sin pålle? Jag funderar på att debutera med Nariaat där, är redan nervös!
Banan ska visst vara lätt så det passar oss nybörjare att kånka runt där. Tänkte rida CR 40 km, någon mer?
 
Sv: Bergaritten 9 April

Ja! Du måste debutera med Nariaat! Jag vill ju se honom... :angel:

Min ryttare skall debutera med sin travhäst på Bergaritten. Jag tycker att det är en utmärkt bana att debutera på, delvis för att viloområdet är enkelt att överblicka och banan sägs vara lätt. Jag lär debutera där med min häst 2012. ;)
 
Sv: Bergaritten 9 April

Jaa! Vi ska dit, min medryttare rider sin första clear round på tanten Nasaska!

Vore ju toppen om ni kunde rida ihop förresten! så kan jag hjälpa till med din häst, hålltider och sånt också :) Nervös ska du inte vara, banan är plättlätt :)

kram!!! Camilla
 
Sv: Bergaritten 9 April

Hm? *undrar* var ligger bergaritten? känner igen det men kan inte placera det.....

FÖ. har en ridtravare som jag ska använda till distans, har aldrig startat någon klass, bara tränat andras hästar för det.....
Så jag hoppas att jag "hittat" rätt häst som skulle vilja bära mig banan runt..... vet ni om det finns nån hemsida med information om distans ritt....?

Tack på f. hand!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Bergaritten ligger i Haninge, utanför Stockholm.
 
Sv: Bergaritten 9 April

Ja, men då bestämmer vi det, att jag och din medryttare rider tillsammans! :bump:
Och det vore toppen om du ville hjälpa till lite med Nariaat, jag lär nog få åka själv som det ser ut nu. Och det kan ju bli besvärligt. Dock tror jag inte att han vare sig kommer att äta eller dricka särskilt mycket, det krävs HÅRT arbete för den mannen innan han dricker, och gärna ljummet vatten nu på vintern, det gillar han! :d
Dessutom är jag den sortens människa som gärna vill vara med hästen hela tiden, är en vana jag har. Och 40 km lär jag inte bli trött för, inte kroppsligt iaf, men troligen mentalt av all spänning.
Nariaat kommer sedan att göra sin första start för säsongen i Göteborg den 14 Maj, 2200 meter gräs! Längtar redan, galopp OCH distans, det här blir grejer! Tur att hästen har bättre nerver än matte :rofl:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Nariaat är en liten tjock fux med strumpa och bläs, går inte att missa! :rofl: :rofl: :rofl:
Han har alltid varit rund om magen, och kommer alltid att vara det, annars arbetar han inte bra, det är faktiskt sant, försöker jag få honom mer slimmad orkar han inte med det arbete som krävs, så massa mat i tarmarna är hans melodi, men lyckliga är vi :bump:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Jag och en kompis ska dit och rida PP:n, först tänkte vi rida CR:n men det blev inte så då jag vill mjukstarta med min häst och se hur han regerar på att komma iväg och tävla först då det är första gången för honom. Håll utkik efter oss, två småflickor på en kolugn arab/welsh och en skvatt galen skimmel :angel:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Habina skrev:
Ja! Du måste debutera med Nariaat! Jag vill ju se honom... :angel:

Min ryttare skall debutera med sin travhäst på Bergaritten. Jag tycker att det är en utmärkt bana att debutera på, delvis för att viloområdet är enkelt att överblicka och banan sägs vara lätt. Jag lär debutera där med min häst 2012. ;)

Och det är jag som är ryttaren! :banana: :banana:

Ska bli jättespännande faktiskt, och Habina är vänlig nog att hänga på och lugna mina nerver...:angel: Eller det är väl kanske främst Kicki som behöver lugnas ned om hon ska få godkänd puls. Men det kommer nog gå jättebra (tänk positivt :crazy: ) så det ser vi fram emot! :D :D
 
Sv: Bergaritten 9 April

Jag tänkte också vara med på CR på Bergaritten med min Racer. Vi kommer att ta det lugnt och sansat, jag har gärna sällskap med någon. Racer är en travare som brukar ha ett jämt tempo - men är lite ivrig i starten - så vi brukar gå ut sent.
 
Sv: Bergaritten 9 April

Racer skrev:
Jag tänkte också vara med på CR på Bergaritten med min Racer. Vi kommer att ta det lugnt och sansat, jag har gärna sällskap med någon. Racer är en travare som brukar ha ett jämt tempo - men är lite ivrig i starten - så vi brukar gå ut sent.

Vi kanske kan rida tillsammans då. Kan tänka mig att min Kicki kommer vara minst sagt ivrig i starten också.
Vill inte lova något bara eftersom jag vill kunna rida i vårt vanliga tempo... :D Men vi kan ju alltid se till att få starta i samma grupp iaf så märker man ju om vi håller jämn fart. :idea:
 
Sv: Bergaritten 9 April

[
QUOTE=Sophia_]Vi kanske kan rida tillsammans då. Kan tänka mig att min Kicki kommer vara minst sagt ivrig i starten också.
Vill inte lova något bara eftersom jag vill kunna rida i vårt vanliga tempo... :D Men vi kan ju alltid se till att få starta i samma grupp iaf så märker man ju om vi håller jämn fart. :idea:
[/QUOTE]

Ja, det låter jättebra! Man kan ju alltid försöka ha sällskap från början så får vi se om det fungerar. /Maria
 
Sv: Bergaritten 9 April

Nu har jag betalat in avgifterna för Bergaritten, ska sända iväg anmälningen så fort Nariaats licensnummer kommer, förstår inte varför det tar sådan tid?
Camilla, kan inte du höra av dig till mig? Jag skulle väldigt gärna vilja prata med dig angående tävlingen. Är redan nervös.

Nu ska jag upp och ta in "barnen" för natten, det är inget härligt väder ute! Full snöstorm.

Hur många är det som startar i varje grupp? Tänkte om vi kunde samla ihop till en hel grupp som vill rida CR, någon som hänger på? Vore jättekul! :bump:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Kanske ska nämna också att min häst brukar ha en förmåga att stressa upp känsliga hästar, för hon "låter" väldigt mycket. :D I galopperna frustar hon för varje andetag, det blir ett väldans påhejande att ha henne bakom eller bredvid sig. jag kan inte rida med fullbloden i vårt stall längre.. :angel:

Racer - jag har pm:at dig!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Nu är Cetzy anmäld på sin pensionsförsäkring:D . Damen som är menad för att springa in pengar på travbanan men envisas med att vara en underbar ridhäst !:love:
view.photo.jsp

view.photo.jsp

/Cetzy
 
Sv: Bergaritten 9 April

Äsch nervös ska du inte vara!

Jag har pm'at dig. Har varit magsjuk ett tag...bläää!

:)
kramis!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Det går bra att sända in anmälan utan licernsnummer- skriv interim i den rutan så fyller vi i det sedan i sekretariatet.

Jättekul att så många verkar planera för Bergaritten.
Om ni vill rida ihop-kom ihåg att ange det redan på anmälan!!!!
När jag väl gjort startlistorna, skeretariatslistor, ut-ankomst listor, pulslistor osv med startnummer ändrar jag inte.....
Dvs när startlistorna finns att läsa på nätet går det inte att byta grupp!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Jag ska vara med, men har en fåga till er som ridit tidigare: skjuts det mkt på skjutbanorna kring ritten? Jag vet inte riktigt hur min häst kommer att reagera på det, hemma är han rätt lugn vid smällar men jag vet inte hur det blir när han kommer bort från "hemmaplan". Något tips på hur man kan träna sin häst vid smällar/skott?
 
Sv: Bergaritten 9 April

Mina pållar har sina hagar ca 300 meter från traktens lokala skjutklubb så mina är "skottsäkra". Har faktiskt inga bra tips på hur man kan vänja in dem vid det. Någon annan kanske har bra tips?
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Miingla
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
996
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 526
Senast: Hedinn
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 325
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp