Bukefalos 28 år!

Beridna högvakten

Sv: Beridna högvakten

Det bevisar dock att våra tamdjur har samma möjlighet att överlvea i det vilda då inte mkt mer än utseende har förändrats.
Mumin

Tja,,, det skulle väl då vara skillnaden på att tamdjuren verkar vara i ett skriande behov av boots för att överleva.:o
 
Sv: Beridna högvakten

Ehm japp det är därför jag lägger ned hela min själ på min häst, hans omvårdnad och läser ett flertal år på universitetet om just djurs beteende och behov eftersom min passion är just djur.. För att jag vill lämna han själv i hagen ovårdad. Otippat.. du verkar verkligen ha koll på läget.... not

Mumin
 
Sv: Beridna högvakten

Min häst behöver inte boots förrens vi ska rida.. precis som du själv har sagt, nästan alla hästar klarar av att gå barfota i en hage. Och vet du vad newsflash.. Hästar konstruerades inte av moder natur och utvecklades i flera miljoner år för att bli ridna. Med andra ord jag använder boots vid behov när det gäller mina personliga behov av hästen, inte hans.

Mumin
 
Sv: Beridna högvakten

Ehm japp det är därför jag lägger ned hela min själ på min häst, hans omvårdnad och läser ett flertal år på universitetet om just djurs beteende och behov eftersom min passion är just djur.. För att jag vill lämna han själv i hagen ovårdad. Otippat.. du verkar verkligen ha koll på läget.... not

Mumin

Ja man får nog mycket mer erfarenhet i dina böcker om djurens beteende än man får ute på fältet där man på nära håll umgås med något hundratal hästar.
 
Sv: Kotsenskidegallor

De hästar på K1 som har gallor har kotsenskidegallor och inte kotledsgallor, kotsenskidegallor uppkommer ofta på äldre hästar men också på hästar med minskad cirkulation och för lite rörelse, försvinner i många fall efter ridning men återkommer oftast efter natten. Efter att hästarna på K1 fick boxar har gallor minskat betydligt på hästarna.

//Cecilia

Tack! Som jag trodde då.

/Maria
 
Sv: Beridna högvakten

men man ska ju klä sin häst med det skydd den behöver även fast den går i hagen så den inte skadar sig själv eller?
eller, jag kanske misstolkade
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 101
Senast: Farao
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 259
Senast: super
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 310
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp