Bukefalos 28 år!

"Besiktning"

nevin

Trådstartare
Idag var vi på bvc och vägde liten, han vägde 8975 gram och är 68 cm lång. Huvudet är 46 cm i omkrets och han var som ett litet solsken hela tiden. Han log och flirtade med våran sköterska som den värsta charmör, och så fick han beröm för sin fina stjärt :o, med tanke på att han i fredags såg ut som en babianstjärt så är jag nöjd:D. Han blev knallröd över en dag, med en konstigt litet skrapsår nästan.... Det försvann lika fort, och jag har försökt att komma på vad det var, men har ingen aning....)
 
Sv: "Besiktning"

Oj stora grabben, hur gammal är han? Vist är de kul när de är på toppenhumör när man är på BVC :D Vi var och handla på ICA i lördags å då charma Rasmus alla som föriktigt tittade ner i vagnen när jag kom gåendes *super stolt mamma*

Rasmus ska till BVC den 25e och då får han oxå sin 1a spruta!
 
Sv: "Besiktning"

Vi ska dit den 23 igen.

Sist vi mätte han var han ca 71 cm lång, och han bör väga ca 9 kg. Kluns!!

Han är hela 17 v gammal :p.

Skrattar så han kiknar varje dag och är inte alls någon grinolle längre :D
 
Sv: "Besiktning"

Han fyllde 4 månader 3 januari!

Jag var ute med hunden och vagnen igår, och då lyckades lillen charma ett helt gäng pensionärer som var ute på promenad med, sovandes :D
 
Sv: "Besiktning"

Oj då är han inte så jätte mkt äldre än Rasmus (3mån den 22/1)

Han charmade pensionärer på apoteket i fredags :D Ville inte alls liga i vagnen utan hänga på min axel och då kom ett äldre par och börja prata med honom och han bara log hela tiden, fast de hade glasögon (han tycker människor med glasögon är lite läbbiga)
 
Sv: "Besiktning"

Vår lilla har börjat le mer och mer för varje dag (fyller 8 veckor på torsdag). Det är ju SÅÅÅÅ supercharmigt!!:love:
 
Sv: "Besiktning"

Kl

Vilka stora/tunga bebisar ni har. Min vägde när han var 7,5 månder (en månad sedan) 8 260g och var 72,5 cm.
Den 24:e kommer BVC hit och ska göra ett BOEL-test. Hoppas de tar med vågen också så vi kan väga honom. Numera är min mer misstänksam när vi är på BVC, när han var mindre log han också mot alla, men troligtvis är han i seperationsfasen eller något.
 
Sv: "Besiktning"

Jodå... han växer ur allt i rekordfart. Babysitters, babyskydd, kläder, barnvagn........

Har inte tid att vänta till rekommenderade 6 mån. Då får han ju ligga i vagnen med benen ihopvikta :p
 
Sv: "Besiktning"

*kl*

Var på BVC i fredags för besiktning & 1:a sprutan.
Denna ggn så kunde Jonas ligga still så att vågen kunde stanna.
Sist gång så låg han & sprattlade & hade jätteroligt så vågen såg ut som ett flipperspel :D

Han var i allafall
62 cm lång
6860 gr knubbig (mammas lille budda :love: )
41 cm runt huvudet

Sprutan var inte så jätterolig, men när man fick äta samtidigt så gick det onda över nästan på en gång.
 
Sv: "Besiktning"

Vi var till BVC förra veckan och är helnöjd. 4100 g och 56 lång! Hon har rasat upp i vikt sista veckorna. Hon är dock väldigt långsmal så det är svårt att få byxor och blöjor att passa.

Hon blev 2 månader den 3:e januari. :)
 
Sv: "Besiktning"

Min dotter fyllde 1 år den 7 januari och vägde 7500g och var 73 cm lång. :love::love::love:

Tyvärr gick hon inte riktigt igenom besiktningen då hon är lite för liten. Så nu ska hon vägas och mätas 1 gång i mån.

Känns bara så jobbig att de inte lyssnar på BVC. Berättar att hon kräks mycket och att hon vägar äta fast mat, men det är enligt dom inget att oroa sig för.
Känns som de tycker jag ger henne för dåligt med mat, men vad ska man göra när de bara är vällning som går ner.

Hade samma "problem" med den andra dottern, tillslut kom man fram till att hon var mjölallergisk och idag är hon normal stor.

Måste bara gnälla lite :angel:
 
Sv: "Besiktning"

*kl*
Doglover och Nevin..

Vilka jättebebisar ni har :)

Jag har alltid trott att jag har en bjässe. Men han ligger ju i lä här märker jag. Han är 8 månader
*Väger 9300 gr
*Är 72 cm lång.
*Har 45 cm i huvudomfång.

Finns ju inget gulligare än dessa små knubbisar :love:
 
Sv: "Besiktning"

hmm....ungefär som min son är nu vid 17 v ålder :D. det skiljer väl en cm i längd och så har han 46 i huvud. vikten är nog rätt likt,

jättebebis? javisst!

"farfar" går och säger om man ska adressera nåt till honom så ska det stå hällebergsgatan jättebebis,,,,,,,,,,:p
 
Sv: "Besiktning"

Röd stjärt explosionsartat..blöjorna kanske ? Våran fick knallröd rumpa på ca 3 timmar för jag använde Pampers blöja när vi var ute på stan. Det försvann med annan blöja ganska så omgående.
 
Sv: "Besiktning"

Vilken liten charmör. :love:

Emil var till BVC i förra veckan på sin 3 månaders dag & vägde/mätte (5940 gr & 61 cm) + att han fick sin första spruta. Han är alltid glad då han är på BVC, älskar att ligga på skötbordet där. :D

Sprutan gick bra, skrek till lite då hon stack, men sedan var det bra. Då satt han & flinade ist. :D Annat var det med bebisen som var inne innan oss, den gallskrek i säkert 10 minuter...
 
Sv: "Besiktning"

Ja, det misstänkte jag med, men vi har använde bara de vanliga tygisarna, inte bytt tvättmedel eller nåt annat.... funderar på äppelmoset men det har han ätit länge utan problem, och då borde det inte försvunnit så snabbt...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp