Beställa podium från Italien

lfolkung

Trådstartare
Funderar på att beställa en podiumsadel direkt från tillverkaren och undrar om någon här har koll på storlekarna? Finns 16, 16 narrow och 16 large samt 17. Har ingen aning om vad jag kan tänkas behöva...Jag har stl 34/36 men rider i en 17-tums dressyrsadel annars så 16 känns litet? Min star-trekk vet jag inte hur stor den är. Modellerna jag väljer mellan på är xt:n, dream eller endurance cordura. Tacksam för alla tips angående dessa sadlar!
 
Sv: Beställa podium från Italien

Leta bland bilderna på podiums facebooksida. Där ser man hur breda de olika bommarna är beroende på vilken tum sadeln har. Jag drömmer också om en Dream...
 
Sv: Beställa podium från Italien

Jag tycker att Podiumsadlarna är generösa i sitsen. Rider du i 17" annars kan du sannolikt rida i 16" Podium.
 
Sv: Beställa podium från Italien

Tack för snabba svar från er båda! Jag hittar facebooksidan men var ser man storleken på sadlarna de visar?
 
Sv: Beställa podium från Italien

Nu hittade jag bilderna :-) Men det fanns ingen på den normala 16-storleken.
Går panelerna att flytta på dream?
 
Sv: Beställa podium från Italien

Skulle tro att 16 L är samma som 17 tum. Du kan alltid skriva till podium och fråga, hon är väldigt hjälpsam och brukar svara snabbt. Och panelerna på deram ser ut att vara flyttbara, ungefär som på en Star Trekk.
 
Sv: Beställa podium från Italien

Ja, jag såg bilderna på 16L och 16 narrow men inte på den som bara heter 16. Jag mailar henne och frågar då :-) Tack för svar! Är väldigt sugen på en Dream, den ser jätteskön ut och är såå snygg...
 
Sv: Beställa podium från Italien

Hm... Tror bara att det finns två storlekar, en smal och en lite bredare. Men det är bäst att fråga :)
 
Sv: Beställa podium från Italien

Lånar tråden lite.

Är det någon som beställt något från denna sidan någon gång?
http://www.sellepodium.it

Är sjukt sugen men blir alltid nojig med sidor som jag inte har någon erfarenhet utav. Tror alltid det värsta ;)
 
Sv: Beställa podium från Italien

Eller är detta kanske Podiums officiella sida?
(Google-amatör)
 

Liknande trådar

M
Dressyr Jag har en islandsvalack som jag desperat letar sadel åt. Han rids med bomlöst, men det fungerar inte längre. Han är ev ngt svankig och...
Svar
14
· Visningar
1 771
Distans Inspirerad av en stämningsupplättande tråd på barock så tänkte jag bidra med denna lilla enkät där ni kan se om ni är distansryttare...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 131
Senast: Camilla_H
·
Utrustning Har letat och letat på forumet men inte hittat vad jag söker. Har funderat på o beställa en Princeville från börjes till min...
Svar
19
· Visningar
1 855
Senast: Havregryn
·
L
Utrustning Trogen flatbacksryttare letar nu efter en dressyrsadel, vilket inte är så lätt...jag behöver hjälp! Har provat Wellington Greenline...
Svar
12
· Visningar
1 709
Senast: Loviza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp