Bukefalos 28 år!

Princeville

Penny_Lane

Trådstartare
Har letat och letat på forumet men inte hittat vad jag söker.

Har funderat på o beställa en Princeville från börjes till min lillasyster. Ca 165 lång o 45 kg tung (eller lätt ;) ) Hon har en connemara ponny och en liten storhäst. Hon kan ha storlek 16½ eller 17 tum.

Den stora hästen har just nu min Golden Star 18" storlek 34 (omvärmd så de e svårt o veta vad den egentligen har för storlek) och en New England Dressyrsadel(jacson santa Cruz) i normal 17".

Båda ligger väldigt bra på hästen men Hoppsadlen är så klart alldelles för stor för stor henne (lillasyster alltså) och även alldelles för lång för ponnyn. (Ponnyn visar inga tecken på att han inte gillar den utan är lugn och avslappnad.)

Sadlen skall således ligga på bägge hästarna och passa syster.
Vi har tittat på Charlotte, L.Werthein och Kensington från Princeville Börjes. Hur är dom i bommen, raka svängda, smala breda? Långa, korta? Har även funderat på en ny Jean Luc eller Celine men tycker att priset är lite högt då hon gärna vill ha kvar dressyrsadlen.


Proffstyckare som aldrig sett sadlarna i verkligeheten eller provat dom behöver inte göra sig besväret att svara tack.. Ni andra är välkomna med era synpunkter.

MVh Penny Lane
 
Sv: Princeville

Jag har Charlotte hopp sadeln och jag öär super nöjd, har haft svårt att hitta en sadeln som ligger bra på mitt fullblod, och ar lite skeptiskt först då dne är ju billigt, men oj vad positivt överraskad jag blev.

mjukt läder, skönt säte, ger bra stöd, bra stoppning, jämn och super, bred kanal ...

om du vill kan jag ta bilder på sadeln undersida osv så du får se.

kan verkligen rekkomendera denna sadeln då me love it =) snart ska en sån dressyr inhandlas =)
 
Sv: Princeville

Det får du väldigt gärna göra om du har lust :)

Är jätteintresserad av alla dom modellerna. Hade tänkt åka o kolla på dom senare o se om någon kan tänkas passa.
 
Sv: Princeville

Jag red i en Princeville idag, och den var faktiskt ganska skön! Själva sitsen var mjuk och så men vulstren är stenhårda :crazy:
 
Sv: Princeville

Hur är bommen på Charlottesadeln, rak eller svängd? Och hur ser ditt fullblod ut, rak eller svängd rygg (borde ju gå hand i hand med varandra :angel: )
 
Sv: Princeville

Jag tar bilder imorgon på sadeln och så lägger jag upp dem här i morgon kväll..
 
Sv: Princeville

Tackar tackar :bow:

Tills dess, hur ser ryggen på din häst ut, rak eller svängd?
 
Sv: Princeville

Hejsan ! Jag har en Kensington från börjes som jag är jätte nöjd med, den är jätte mjuk och skön och ger jätte bra stöd . Kanske aningen rak i bommen . Men än så länge är det den bästa sadeln jag har haft :)
 
Sv: Princeville

Jag förstår som inte riktigt det där men rak och svängd bom riktigt, men tar kort på sadeln från olika vinklar, och på hästens rygg så ni får se..
 
Sv: Princeville

Nu kommer bilder. Ledsen att det tagit lite tid.

644903.jpg

644904.jpg

644905.jpg

644906.jpg

Och hästens rygg.

644908.jpg



Något speciellt ni vill ha bild på så kan jag fixa ...
 
Sv: Princeville

Va konstigt .. Det är en stor vit ruta som det står "otillåten länkning" i . Fast i och för sig så kanske det är min dator som är lite seg av sig :p
 
Sv: Princeville

Tryck på höger musknapp på "bilden", kopiera egenskaper och klistra in i adressfönstret så får du nog upp bilderna, det fick jag i alla fall.
 
Sv: Princeville

Tusen tack för bilderna :)

Kul att se den i "verkligheten" och inte bara i katalog...
 
Sv: Princeville

var så god =) dne ser inte alls ut som i färgen i katalogen, gillar dock min färg bättre =) Dock är inte sadeln fullt så röd som kameran visar...
 

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 870
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 314
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 354
Senast: Rimfaxe
·
Islandshäst Jag är helt i blåsten nu med alla sadlar. Jag vet att det finns miljoner sadeltrådar här, men jag skulle verkligen behöva proffshjälp...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 327
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp