Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mala

Ni som har är eller har varit gravida hur har ni berättat att ni var gravida och för vem?
Jag har en helsyster och har genom omvägar fått veta att hon är gravid. Nu har det också kommit fram att jag är den enda som hon inte berättat för. Hon har varit hemma hos mamma och berättat där och hon har ringt pappa och vår halvsyster. Och till vår kusin och till sina kompisar. För våra föräldrar och halvsystern berättade hon i måndags. Mig har hon liksom missat. Och hon är jättelöjlig med att viktiga saker ska berättas personligt och hon skulle bli vansinnig om hon visste att någon annan berättat för mig det vet jag.
Så varför ringer hon inte mej? Snart har det gått en hel vecka och jag har låttsas som att jag inte vet nåt och inte ringt till henne. Finns det vissa som man inte vill berätta för och varför det? Förr eller senare kommer det ju fram ändå.
:confused: :cry:
 
Sv: Besviken

svårt att veta ju varför hon inte sagt nått till sig, kanske anar hon redan att du vet, någon har ju berättat för dig och kanske har då den personen berättat att de har berättat :banana: .

Vill du verkligen veta varför hon inget sagt så fråga henne. Eller släng en pik till henne om att hon ser rund ut ;)
 
Sv: Besviken

Hon & hennes sambo har försökt bli med barn i över två år så det kom ju inte direkt som nån chock. Innan det planerade dom för när osv. Jag blir ju jättelessen när jag är den enda hon inte bryr sej om att rigna. Jag vill ju också grattulera. Snart skiter jag i hennes löjliga önskemål om att själv berätta och smsar ett grattis ändå. Hon hänger väl halsyrran men vaddå? Ringde henne på mobilen i förrgår men hon har inte ringt upp.
 
Sv: Besviken

De som är "svårast" att berätta för är de som själva önskar barn, men som av olika anledningar inte kan just nu. T ex de som har svårt för att bli gravida, eller de som inte har nån partner att skaffa barn med, men ändå längtar. Det känns som om man slår dem i ansiktet med sin egen lycka, tycker jag. Kan det vara nån sån anledning?

Annars är det väl så att man berättar för dem man är närmast och känner störts förtroende för. De övriga får fatta själva när det syns. Kanske är din syster besviken/sur på dig för något?

Förresten, kom på en grej till. Om man har haft svårt för att få barn (och kanske till och med fått missfall) då kan det kännas extra jobbigt att berätta för dem som verkligen hoppas och önskar jättemycket att man ska lyckas. Man blir lixom rädd att göra dem besviken ifall något skulle gå fel igen...
 
Sv: Besviken

Jag har än bara berättat för några vänner samt arbetskamrater.
Innan jag berättar för syskon och pappa vill jag vara på inskrivningen och se att allt är bra åså.
Dessutom har syrran haft 3-4 missfall och det känns så taskigt att berätta... Pappa ska jag berätta för snart... efter den 15:e
 
Sv: Besviken

Ja jag vet precis hur det är... Min syster (eller jag kallar nog inte henne för det just nu, hon som har samma föräldrar som mig) hon bor i kalmar och jag i Katrineholm. Vi träffas inte så jätteofta... Förra vintern fick jag veta på torsdagen av min kusins fru att de skulle till fasterskrället (inte pappa som bor 3 mil från faster) på lördagen, ja för Kristina kommer ju... -GÖR hon??? svarade ja... -Men det vet du ju om... -NÄ hade ingen berättat för mig. Samma sak förra sommaren, då skulle hon och hennes pojkvän upp till fasterskrället, den gången var inte pappa hemma, hur fick jag veta att hon skulle upp den helgen, jo naturligtvis via min kusins fru IGEN!!! Kändes inte som om jag hade sån jävla lust att åka till faster, jag hade liksom inte blivit inbjuden.... Nog för att jag hade varit nere i kalmar, bott i hennes studentrum, hon bodde inte där... Men ändå, vi ses ju trotts allt inte så ofta...

I höstas (ganska så exakt ett år sedan i dagarna) så förlovade hon sig. de hade annons i Motala tidning där Mamma bor på måndagen, måndag em så ringer hon till mamma och berättar att de har förlovat sig, trotts att det hade varit annons där. -De kankse hade missat annonsen. På måndagen ringer hon även farmor i Nyköping och berättar vad som har hänt... Farmor skvallrar vidare till faster som berättar det för min kusins fru som berättar det för mig... Så jävla roligt det känndes igen...Såna saker vill man inte få veta såna vägar direkt...

i somras när jag och mamma var nere i kalmar så när vi var hos dem och käkade, avslöjade hennes svärfar att hon skall ju vara barnledig i vår... Ja det hade ju inte hon berättat och hon hade haft god tid på sig... Innan jag kom hem till mig så hade jag kontakt med en kompis ,tillika pappas granne och berättade att jag skall bli moster... Via dem fick pappa veta att han skulle bli morfar... Ja jag hade inte hunnit berätta det och jag visste att hon hade namsdag två dagar efter att vi varit hos henne, och att han brukar ringa då, så tog det som självklart att hon skulle berätta det för honom... Men varför skulle man bli förvånad för...
 
Sv: Besviken

Kan du inte be din mamma(eller ngn som vet) att fråga systern om hon berättat för dig, och om inte, varför?
 
Sv: Besviken

Har inga barn själv men min syster berättade inte för någon om något av sina tre barn. Det tycker jag är upp till den som ska ha barn faktiskt att göra, sen kan jag väl förstå att du är lite besviken eftersom hon har berättat för alla utom dig. Då kanske det blir en annan sak.

Syrran gick inte upp speciellt mycket i vikt med någon och har alltid varit lite mullig naturligt så jag misstänkte inte så mycket. Men besviken är jag inte ändå, tycker som sagt var att vill man inte säga något för att slippa allt tjat åh, är du gravid, hur mår du o.s.v. så är det helt okej. Själv skulle jag nog inte välja att säga något förrän det verkligen började synas och det blir uppenbart om jag någon ska ha barn vill säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 769
Senast: Trasten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 145
Senast: jemeni
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 125
Senast: Elendil
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 254
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp