Bukefalos 28 år!

Beteende hos kaninhona??

Kazaam

Trådstartare
Jag har två kaniner, de första i mitt liv :laugh:
Honan har sista veckan börjat bete sig lite udda...
Hon gräver igen sitt hus totalt. Allt strö i buren skottar hon in i huset, så att huset är fyllt upp till taknocken och det väller ut strö på sidorna... Själv sitter hon vid sidan av huset, i ett hörn. :confused:
Jag provade att gräva ut allt strö och göra rent allting, men hon började direkt gräva in allt igen. Hon har inte rivit av sig någon päls, hon äter som hon ska, är inte tjockare och verkar må bra. Hon är möjligen lite mer grinig än annars, hon försvarade sin matskål lite en dag, det har hon aldrig gjort förut.

Hon bor intill en liten hane, som blev kastrerad för typ en månad sedan. De bor alltså inte ihop, men har fått träffats nån gång på golvet lite hastigt. Han var då dökär, medan hon var ganska ointresserad.
Båda är födda i somras, han är ett par månader yngre än henne.

Vad har det tagit åt henne, och vad ska jag göra? Bara låta henne hållas, eller ska jag sprida ut ströet i buren igen....??

Tacksam för tips! :love:
 
Sv: Beteende hos kaninhona??

Det låter som om hon är skendräktig. Ingen fara, det kan ju vara bra att hon har något strö att gå på (bättre för tassarna+ något som suger upp kiss), annars är det bara att vänta ut henne.

Edit: Det kan hända att hon börjar dra av sig päls också. Har de inte parat sig har du inget att oroa dig för.
 
Senast ändrad:
Sv: Beteende hos kaninhona??

Låt henne hållas, det går över. Det brukar gå i perioder det där. :)
 
Sv: Beteende hos kaninhona??

Låt henne hållas, hon kan vara skendräktig (kolla om hon har onormalt stora juver) om hon inte har det kan det istället vara så att hon har tråkigt, lägg in en kattleksak eller något, de gillar att kasta runt med sånt! :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 224
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 898
Senast: Hyacinth
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 017
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp