Bukefalos 28 år!

bett-träning för unghäst

Sv: bett-träning för unghäst

var som när jag la på lill skiten ett täcke(reflexläntäcke full som jag satte fast om halsen). hon var lite nervös i början, men jag bryde mig inte om henne och hon lugnade snabbt ner sig. och sen jag det inget mer med det. så jag tror nog det e bäst att göra samma sak med betet och allt annat.
 
Sv: bett-träning för unghäst

Vi sätter på våra unghästar tränset bara. Låter det ha det några minuter, sen längre och längre tid. I början har de det i boxen så de får känna på det och tugga lite. (under uppsyn såklart)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 827
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 404
Senast: ako
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 997
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp