Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ju bjuda på lite överlycklig Kaka också:

xida_4559.jpg

xida_4560.jpg

xida_4561.jpg
 
Äntligen har mina bebisar kommit Luna (med lite vitt på näsan) & Vega, modiga killar som inte alls ville vara instängda utan skulle utforska hela huset på en gång. Efter övervåningen var färdig tog dom trappan ner o kollade in där nere. Efter c. 2 h kröp de själv upp i elementsängen o somnade. Nu snarkar den ena:)
SAM_5519.JPG

10390411_10204667423622238_8630777335039164054_n.jpg
 
Julafton... en av årets jobbigaste dagar då man har en massa måsten och dåligt samvete över att inte kunna klona sig. Jag har ett jätteotäckt skov i min fibromyalgi och har varit sängliggande en vecka. Fick droga mig med starka värktabletter för att komma ur sängen och kunna åka iväg. Firade hemma hos mormor som inte ens kom ihåg att det var julafton (begynnande demens) och fick börja dagen med att kunna diska o torka av överallt för att ens kunna värma den medhavda maten. Hemtjänsten ska få en skarp reprimand om detta då tantan har alla insatser som finns i boken, och däribland städning och sånt som uppenbarligen inte utförs. Luktade illa där hemma o var dyngskitigt överallt :yuck: Fläckar på golvmattan som jag såg i somras var fortfarande kvar, så de HAR inte svabbat golven hur mycket de än säger att de har gjort det.

Nåväl, efter städ o disk värmde vi mat o sen öppnade vi klappar.. alla utom jag som inte fick några. Det var lite trist.. :(

Hämtade ju en exotic till mormor i påskas som ersättning till hennes gamla elaka katt som dog i vintras. Den här är en liten myspropp, och jag valde henne åt mormor just för att hon är så snäll o lugn. Hon bor typ i mormors knä hela kvällarna och är definitivt den som styr i hemmet. Bra val uppenbarligen o mormor pratade bara om hur rätt det blev och hur mycket hon älskar katten. (mamma bor granne så hon har koll på att katten sköts ordentligt, o det är väl det enda som blir omhändertaget där hemma vad det verkar)

Hela kvällen låg Queenie i mormors knä.

10670150_10153402896797542_6984394087156966116_n.jpg


Sen åkte vi hem o drack lite kaffe, o vår "inneboende" kom över för en lugn kväll. Bästa vännen som jag är typ lite bonusmamma åt. Bellis gjorde oss sällskap i sängen o glodde på tv. Jag blev nerbäddad o så låg vi o käkade godis resten av kvällen.

10849871_10153404091427542_5472948986812196706_n.jpg


Igår var jag överansträngd till max och åter igen sängliggande, och då har jag ju mitt självklara sällskap... som blir plåster när jag har ont. Då ska hon trösta matte :love:

10168158_10153405989087542_3625771755819413731_n.jpg


Hon fick en elementsäng i julklapp, men har ännu inte insett att man ska ligga i den... tips på hur man får dem att börja använda en sån??
 
@Prosit Jag brukar bara sätta dem där :angel: de brukar förstå att matte/husse tycker att det är helt ok att de är där då. Även om de ofta hoppar ner igen så tycker jag att de återvänder dit senare för att ta en titt - på sina egna villkor givetvis :D

Och hoppas att du kryar på dig snart! *kram*
 
Julafton... en av årets jobbigaste dagar då man har en massa måsten och dåligt samvete över att inte kunna klona sig. Jag har ett jätteotäckt skov i min fibromyalgi och har varit sängliggande en vecka. Fick droga mig med starka värktabletter för att komma ur sängen och kunna åka iväg. Firade hemma hos mormor som inte ens kom ihåg att det var julafton (begynnande demens) och fick börja dagen med att kunna diska o torka av överallt för att ens kunna värma den medhavda maten. Hemtjänsten ska få en skarp reprimand om detta då tantan har alla insatser som finns i boken, och däribland städning och sånt som uppenbarligen inte utförs. Luktade illa där hemma o var dyngskitigt överallt :yuck: Fläckar på golvmattan som jag såg i somras var fortfarande kvar, så de HAR inte svabbat golven hur mycket de än säger att de har gjort det.

Nåväl, efter städ o disk värmde vi mat o sen öppnade vi klappar.. alla utom jag som inte fick några. Det var lite trist.. :(

Hämtade ju en exotic till mormor i påskas som ersättning till hennes gamla elaka katt som dog i vintras. Den här är en liten myspropp, och jag valde henne åt mormor just för att hon är så snäll o lugn. Hon bor typ i mormors knä hela kvällarna och är definitivt den som styr i hemmet. Bra val uppenbarligen o mormor pratade bara om hur rätt det blev och hur mycket hon älskar katten. (mamma bor granne så hon har koll på att katten sköts ordentligt, o det är väl det enda som blir omhändertaget där hemma vad det verkar)

Hela kvällen låg Queenie i mormors knä.

10670150_10153402896797542_6984394087156966116_n.jpg


Sen åkte vi hem o drack lite kaffe, o vår "inneboende" kom över för en lugn kväll. Bästa vännen som jag är typ lite bonusmamma åt. Bellis gjorde oss sällskap i sängen o glodde på tv. Jag blev nerbäddad o så låg vi o käkade godis resten av kvällen.

10849871_10153404091427542_5472948986812196706_n.jpg


Igår var jag överansträngd till max och åter igen sängliggande, och då har jag ju mitt självklara sällskap... som blir plåster när jag har ont. Då ska hon trösta matte :love:

10168158_10153405989087542_3625771755819413731_n.jpg


Hon fick en elementsäng i julklapp, men har ännu inte insett att man ska ligga i den... tips på hur man får dem att börja använda en sån??
Låter som en jobbig julafton, men då är det tur att katterna finns :heart

Vi har en elementsäng, men katterna förstod inte så nu har den till sist åkt ned efter ett halvårs försök :(.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
906
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 144
· Visningar
42 740
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 850
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp