Bukefalos 28 år!

Bilder på atletiska, vältränade och slimmande hundar

Och här får man en liiiten skymt av musklerna under den där pälsen, något som bara syns när hon är dyblöt och inte skakat sig än :D
14067485_10206527360410821_3180521291661154591_n.jpg
 
Ammo är lite tunn just nu så jag jobbar på att göda honom, men han är ju hyffsat fit iaf :love:
14249933_10153628362776707_4137826972275398239_o.jpg

Svårt att se att han är tunn på bilden, ser fin ut

Det är nog lätt att tro att hunden är för tunn bara för att revbenen syns lite men det är fullt normalt på en aktiv hund. Helix tappade några hekton nyligen men veterinären vi träffade då tyckte han var fin i hull trots att man antagligen hade kunnat se revbenen tydligt på håll om han hade varit korthårig. Sen hade han absolut inte varit tjock om han hade vägt 5 hg mer vilket han brukar göra.
 
Svårt att se att han är tunn på bilden, ser fin ut

Det är nog lätt att tro att hunden är för tunn bara för att revbenen syns lite men det är fullt normalt på en aktiv hund. Helix tappade några hekton nyligen men veterinären vi träffade då tyckte han var fin i hull trots att man antagligen hade kunnat se revbenen tydligt på håll om han hade varit korthårig. Sen hade han absolut inte varit tjock om han hade vägt 5 hg mer vilket han brukar göra.
Jag vill bara ha upp honom lite lite i hull så han kan bygga muskler, det är den enda anledningen.
 
Jag vill bara ha upp honom lite lite i hull så han kan bygga muskler, det är den enda anledningen.

Han bygger nog muskler ändå såvida han inte svälter. Det är inte så att fett blir muskler som många tror. Muskler byggs av protein. Vid svält kan proteinet användas som energi istället för muskelbyggande men det är nog väldigt ovanligt hos friska tamhundar. Men detta visste du säkert redan!
 
Jag ska försöka fota Otis någon dag, han är i så fin form nu!
Men här kommer en bild på Ladda, tycker att hon är i bra form nu också :)
Detta är några veckor sedan dock, nu har jag ryckt bort den fula fluffpälsen vid midjan :angel:
14624618_1278823765521079_2779432306866126848_n.jpg

Så snygg hon är :love::love::love:

...och mörk i färgen! Har för mig att hon brukar se ljusare ut på andra bilder, är det ljuset som gör det? :)
 
Så snygg hon är :love::love::love:

...och mörk i färgen! Har för mig att hon brukar se ljusare ut på andra bilder, är det ljuset som gör det? :)

Tack :love:
Hon är i regel mörk på vintern, ibland ser hon svart ut - särskilt när hon är blöt :) På jakten i söndags var det någon som ropade om "den lilla svarta hunden kom förbi med vildsvin här" på radion, tog några anrop innan jag fattade att det var min hund de pratade om :D
På sommaren blir hon mycket ljusare. De är ju i hundgård på dagtid och då ligger hon bara och jäser i solen på sin bänk :p
 
Tack :love:
Hon är i regel mörk på vintern, ibland ser hon svart ut - särskilt när hon är blöt :) På jakten i söndags var det någon som ropade om "den lilla svarta hunden kom förbi med vildsvin här" på radion, tog några anrop innan jag fattade att det var min hund de pratade om :D
På sommaren blir hon mycket ljusare. De är ju i hundgård på dagtid och då ligger hon bara och jäser i solen på sin bänk :p

OT, men sommaröron... :D Man ser ju ändå lite bogmuskulatur också, så ändå inte helt OT :angel:


14310698_117233958738131_1883894560082362368_n.jpg
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp