Bilder på atletiska, vältränade och slimmande hundar

Haha! Jag hittade ett par bilder ändå, visserligen flera år gamla men jag vill minnas att hon var i bra form även då. För visst krävs det styrka och balans för att kunna stå så på bakbenen länge nog för att matte ska hinna ta en bild:D Finsk nakenhund visserligen men hur hon ser ut syns tydligare då :rofl:

523271_498088630234804_1360288148_n.jpg


487940_511578462219154_1051653582_n.jpg
 
Ska jag vara helt ärlig kör jag inte någon direkt planlagd fysträning. Däremot älskar både jag och min sambo att vara ute och hundarna får vara ute och springa lös i skog och mark minst 1 timme varje dag (även om det vanligtvis blir snarare 2-3 timmar). Då varierar vi mellan att gå i skogen eller ta långa promenader på stranden där dom varvar att springa i sand och att simma. Dom håller sig helst ute i terrängen vilket gör att dom hela tiden hoppar över stock och sten. Vi gör ofta små utflykter upp på berg osv så vi håller oss ofta undan skogsvägar och stigar och tar oss fram i både svår och kuperad terräng. Hundarna har blivit riktiga fenor på att hoppa fram mellan klippblock på väg upp på något berg.
Båda är väldigt aktiva av sig, dom älskar att simma och framför allt hanen är som en fisk i vattnet så han simtränar sig själv bara man promenerar i närheten av vatten. Han kan simma runt runt i 20 minuter bara för att han tycker att det är mysigt att simma.
Sen när jag själv känner mig lite lat eller har mycket att göra så far jag ut och cyklar med dom så får dom trava bredvid cykeln.

Och sen tränar och tävlar jag agility så några dagar i veckan tränar vi även agility. Tror att agilityn är en stor bidragande orsak till deras muskler också då dom verkligen får använda hela kroppen. Det är ju också väldigt explosiv träning som bygger stora muskler.
 
20151126_134019.jpg

Eski, 7 månader. Något så ovanligt som en Västgötaspets som inte ser ut som en vandrande tunna. Han har fortfarande lite valphull, kan bli lite mer slimmad. Han har midja (bukgjorden på selen sitter löst). Musklerna på baken och bogen syns inte så mycket pga all päls.
 
Ska jag vara helt ärlig kör jag inte någon direkt planlagd fysträning. Däremot älskar både jag och min sambo att vara ute och hundarna får vara ute och springa lös i skog och mark minst 1 timme varje dag (även om det vanligtvis blir snarare 2-3 timmar). Då varierar vi mellan att gå i skogen eller ta långa promenader på stranden där dom varvar att springa i sand och att simma. Dom håller sig helst ute i terrängen vilket gör att dom hela tiden hoppar över stock och sten. Vi gör ofta små utflykter upp på berg osv så vi håller oss ofta undan skogsvägar och stigar och tar oss fram i både svår och kuperad terräng. Hundarna har blivit riktiga fenor på att hoppa fram mellan klippblock på väg upp på något berg.
Båda är väldigt aktiva av sig, dom älskar att simma och framför allt hanen är som en fisk i vattnet så han simtränar sig själv bara man promenerar i närheten av vatten. Han kan simma runt runt i 20 minuter bara för att han tycker att det är mysigt att simma.
Sen när jag själv känner mig lite lat eller har mycket att göra så far jag ut och cyklar med dom så får dom trava bredvid cykeln.

Och sen tränar och tävlar jag agility så några dagar i veckan tränar vi även agility. Tror att agilityn är en stor bidragande orsak till deras muskler också då dom verkligen får använda hela kroppen. Det är ju också väldigt explosiv träning som bygger stora muskler.

En stor anledning till att musklerna syns så väl måste ju vara att de är i fantastiskt bra hull, ingen övervikt att tala om ;)
 
åh här tror jag alldeles bestämt att mina damer passar in!

svarta faran består av 11,2 kg muskler! ett riktigt kraftpaket!:d
lusen11_zpsleanj7kv.jpg


lusen_zpswuoa5kya.jpg

lusen%20vaumll2_zpspljlzbcl.jpg

lusen%20vaumll_zpsfnakwoln.jpg





även min grå skönhet är både fint musklad och i bra hull även om hon är av en lite annan typ än svarta faran!:love:
loppan%20vaumll_zpsodcytqoo.jpg

loppan%20vaumll1_zpsb4aqu4fa.jpg

loppan%20vaumll%202_zpswqlqoktb.jpg

Vinthundar i sitt rätta element är fantastiskt kul att se :-)
 
Ale är ju också rätt välsvarvad redan:
1948027_10153358017563666_6076118225754538280_n.jpg

12239651_10153358018143666_8460503312124664435_n.jpg

12227163_10153349413198666_3569261639097716598_n.jpg

Bred i fronten, full av muskler :love:
12191882_10153344325788666_1826120631236729347_n.jpg

En massa fina BC, älskar verkligen när det syns att det är arbetsavlade hundar.

Är det vanligt med BC med så "rejäla" fronter som Ale har?

Har sett en massa BC på agilitytävlingar men de är sällan stilla så men ser hur de egentligen är byggda.
 
Här är bilder där Aysus muskler syns tydligt :P Att hon har så bred rygg är för att det fanns en hel del muskler där med. (Nu är hon småtjock och otränad, så det är ingen idé att lägga ut nya bilder) 4 år gammal.
80805_1410352415.jpg


24660_1410812606.jpg


27088_1411289338.jpg

Härlig form på bilderna :)

Kul att se vinthundar i bra hull, är tydligt väldigt vanligt att de är smällfeta och ändå tror många att de är för smala eftersom de ändå har en tydlig midja :crazy:
 
En massa fina BC, älskar verkligen när det syns att det är arbetsavlade hundar.

Är det vanligt med BC med så "rejäla" fronter som Ale har?

Har sett en massa BC på agilitytävlingar men de är sällan stilla så men ser hur de egentligen är byggda.

Njae, det är inte så vanligt. Förutom den faktiska kroppsbyggnaden tror jag till viss del att den låga formen när de vallar bidrar till rejäla muskler i fronten, och sporthundar jobbar ju sällan så hårt med vallning. Men det är inte för inte som hennes pappa kallas för "björn", hans ungar tenderar att se ut som små pansarvagnar ;) Här 4 veckor gammal (uppfödarens bild)
150120-4.jpg
 
Njae, det är inte så vanligt. Förutom den faktiska kroppsbyggnaden tror jag till viss del att den låga formen när de vallar bidrar till rejäla muskler i fronten, och sporthundar jobbar ju sällan så hårt med vallning. Men det är inte för inte som hennes pappa kallas för "björn", hans ungar tenderar att se ut som små pansarvagnar ;) Här 4 veckor gammal (uppfödarens bild)
150120-4.jpg
Förutom huvudet så skulle det kunna vara en bullvalp av något slag, riktigt bred front.
 
Njae, det är inte så vanligt. Förutom den faktiska kroppsbyggnaden tror jag till viss del att den låga formen när de vallar bidrar till rejäla muskler i fronten, och sporthundar jobbar ju sällan så hårt med vallning. Men det är inte för inte som hennes pappa kallas för "björn", hans ungar tenderar att se ut som små pansarvagnar ;) Här 4 veckor gammal (uppfödarens bild)
150120-4.jpg

Jösses, det där ser ju nästan ut som något jag skulle kunna tänka mig! :D
 
Njae, det är inte så vanligt. Förutom den faktiska kroppsbyggnaden tror jag till viss del att den låga formen när de vallar bidrar till rejäla muskler i fronten, och sporthundar jobbar ju sällan så hårt med vallning. Men det är inte för inte som hennes pappa kallas för "björn", hans ungar tenderar att se ut som små pansarvagnar ;) Här 4 veckor gammal (uppfödarens bild)
150120-4.jpg


Gode Gud så söt!
 
Njae, det är inte så vanligt. Förutom den faktiska kroppsbyggnaden tror jag till viss del att den låga formen när de vallar bidrar till rejäla muskler i fronten, och sporthundar jobbar ju sällan så hårt med vallning. Men det är inte för inte som hennes pappa kallas för "björn", hans ungar tenderar att se ut som små pansarvagnar ;) Här 4 veckor gammal (uppfödarens bild)
150120-4.jpg

Haha, den har typ samma front som min sparade heelervalp som jag tycker ser lite bulldogg ut i fronten ;)
 
Härlig form på bilderna :)

Kul att se vinthundar i bra hull, är tydligt väldigt vanligt att de är smällfeta och ändå tror många att de är för smala eftersom de ändå har en tydlig midja :crazy:
Tack :D just det där med att de är smala för att de har tydlig midja har jag verkligen märkt av. Har även träffat hundar som beskrivits som "lite tjocka" som verkligen varit feta(!) just för att ägaren inte fattat hur mycket övervikt som faktiskt behövs för att midjan ska försvinna. Aysu var ju riktigt fet när hon kom till mig. Ändå hade hon, från sidan, något uppdragen underlinje och folk förstår inte hur tjock hon var pga det. Hon vägde då 22kg. I tävlingsform väger hon 17,5kg...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp