Bilder på atletiska, vältränade och slimmande hundar

Först när jag kom hit på buke tyckte jag att välmusklade hundar var lite sådär, de såg lite för biffiga ut för min smak. Men nu när jag hamnade här i "porrtråden" så sa jag bara wow och blev nästan sugen på en själv :love:
Tack för att ni har ändrat på min syn på vältränade hundar! :bow:
 
Min passar in här också. Jag måste söka fram någon färsk bild

Den största orsaken till att hon är slimmad är nog att hon helt enkelt inte går att göda... plus att hon springer lös och går långa promenader varje dag. Vi jagar trasa lite nu som då.

I somras stötte jag på en whippet som var en månad yngre än min, och vägde flera kilo mera. Jag kände inte ens revbenen på den valpen (den var fem månader). Och den klarade ju sig utmärkt på utställning...

Men sen så klarar ju min sig utmärkt i lure coursing ☺ Hon väger 11kg och har torde ha växt klart på höjden. 10 månader gammal.
 
Tog lite nya bilder på ynglingen igår. Tiken är dräktig och ser ut som en badboll för tillfället så där är det inte mycket att skryta med just nu. :rofl:
Men Kjapp är i kanonform. Tror att han kommer att bli en riktig snygging när han vuxit klart. :love:

12301730_10153283405518030_280478888469821996_n.jpg

12299287_10153283406783030_6959053468643707853_n.jpg
 
Min passar in här också. Jag måste söka fram någon färsk bild

Den största orsaken till att hon är slimmad är nog att hon helt enkelt inte går att göda... plus att hon springer lös och går långa promenader varje dag. Vi jagar trasa lite nu som då.

I somras stötte jag på en whippet som var en månad yngre än min, och vägde flera kilo mera. Jag kände inte ens revbenen på den valpen (den var fem månader). Och den klarade ju sig utmärkt på utställning...

Men sen så klarar ju min sig utmärkt i lure coursing ☺ Hon väger 11kg och har torde ha växt klart på höjden. 10 månader gammal.
Åh fy, vinthundar som inte går att känna revbenen på... Det är så galet :(
 
Åh fy, vinthundar som inte går att känna revbenen på... Det är så galet :(

+1 på den! innan jag visste bättre trodde jag att det var mina whippar som var för smala...sen insåg jag att det var precis tvärtom:(. tack gode gud för att jag började hänga vid kapplöpningsbanor så jag fick se hur de skulle se ut, och äntligen förstod att mina var i alldeles perfekt hull :love:
 
Tog lite nya bilder på ynglingen igår. Tiken är dräktig och ser ut som en badboll för tillfället så där är det inte mycket att skryta med just nu. :rofl:
Men Kjapp är i kanonform. Tror att han kommer att bli en riktig snygging när han vuxit klart. :love:

12301730_10153283405518030_280478888469821996_n.jpg

12299287_10153283406783030_6959053468643707853_n.jpg

Du, han är en riktig snygging redan nu! :love:

För varje bild jag ser av dina hundar slits jag fram och tillbaka mellan
1) djup beundran
2) manisk inspiration att försöka få Monster i liknande form
3) skräckblandad förtjusning (med övervikt på skräcken) när jag föreställer mig Monster med motsvarande muskelmassa... :nailbiting:

And round and round it goes. :laugh:
 
Tack :D just det där med att de är smala för att de har tydlig midja har jag verkligen märkt av. Har även träffat hundar som beskrivits som "lite tjocka" som verkligen varit feta(!) just för att ägaren inte fattat hur mycket övervikt som faktiskt behövs för att midjan ska försvinna. Aysu var ju riktigt fet när hon kom till mig. Ändå hade hon, från sidan, något uppdragen underlinje och folk förstår inte hur tjock hon var pga det. Hon vägde då 22kg. I tävlingsform väger hon 17,5kg...

Bilden av hur en hur en hund i normalvikt ska se ut har verkligen förskjutits. Rover var för tjock för något år sedan, det rörde sig inte om mer än dryga kilot och han hade fortfarande midja men den var inte lika definierad och många förstod inte varför jag tyckte att han borde tappa lite vikt. Däremot förfasades folk över hur mager Bentley var som ettåring. Då hade han skjutit i höjden och såg ut lite som ett spjälstaket trots att han fick nästan dubbelt så mycket mat som Rover. Visst tyckte jag själv att han var lite tunn men jag var aldrig orolig och hade is i magen i stället för att ge ännu mer mat. Han var långt ifrån sjukligt smal och en unghund ska inte se ut som en vuxen hund i kroppen.
 
Det är verkligen tråkigt med pälsiga hundar på det sättet, man ser inte hur vältränade de är. Lyxa har dessutom en päls som står rätt ut så hon ser nästan fet ut :p !

Men så här ser hon ut under pälsen:

10348750_10152222830022582_104810638775544003_o.jpg

11707564_1607019386243313_2694115329059083520_n.jpg


Här ser man lite hur mycket hennes päls står ut ;)
12191970_10153305267132582_7453796277370989542_n.jpg
 
Min passar in här också. Jag måste söka fram någon färsk bild

Den största orsaken till att hon är slimmad är nog att hon helt enkelt inte går att göda... plus att hon springer lös och går långa promenader varje dag. Vi jagar trasa lite nu som då.

I somras stötte jag på en whippet som var en månad yngre än min, och vägde flera kilo mera. Jag kände inte ens revbenen på den valpen (den var fem månader). Och den klarade ju sig utmärkt på utställning...

Men sen så klarar ju min sig utmärkt i lure coursing ☺ Hon väger 11kg och har torde ha växt klart på höjden. 10 månader gammal.


7,5 månader.
107jgco.jpg
 
Japp det är ett Lenkabarn :) Det är Walkabout Minn.

Träffade Maria med Kylie och Lenka, och Johanna med Pi på mitt första kennelläger. Visst tog du över Minn efter Marias tragiska bortgång? Jag har i alla fall hört från flera håll att du erbjuder ett drömhem åt hunden. Så om inte det berömmet har nått dig så får du det nu :).
 
Träffade Maria med Kylie och Lenka, och Johanna med Pi på mitt första kennelläger. Visst tog du över Minn efter Marias tragiska bortgång? Jag har i alla fall hört från flera håll att du erbjuder ett drömhem åt hunden. Så om inte det berömmet har nått dig så får du det nu :).

Det stämmer bra, jag tog över Minn i januari efter den fruktansvärda förlusten av Maria. Tack så jättemycket för berömmet, det värmer verkligen. Jag gör mitt bästa för att ge Minn ett bra liv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp