Bildtråd 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2013

Ser underbart ut! Är så glad att det kom lite snö igen, blir lite ljusare och trevligare då. Ni ser dock ut att fått mer än oss..
 
Sv: Bildtråd 2013

Världens sämsta mobilbilder, men jag behöver lite tips om den här manen!
Vad tycker ni jag ska göra med den, korta den till stubbman eller låta den växa?
Hon har eksem, som blivit rätt illa skötta sista åren (ovana ägare, absolut inget medvetet från deras sida) så hennes man var avkliad och stripig när jag tog över. Jag tog av den och tyckte det var rätt snyggt om än lite väl "hopponnyaktigt". Men å andra sidan gillar jag lång man.. Fast samtidigt finns det ju inga garantier för att hon inte kommer klia av den igen, även om jag gör allt jag kan för hennes eksem. Jag har i och för sig lyckats med min Fergus, han har också eksem (och de var ganska grava när jag började med honom för tio år sen) och nu har han nästan 40 cm tjock och fluffig fjordhästman. Kanske kan jag lyckas med Snoran med?

Ja, vad säger ni Bukare? Vad hade ni gjort?
DSC_0261_zps38f5e11b.jpg


DSC_0263_zps5e934844.jpg


DSC_0264_zps0f71211b.jpg
 
Sv: Bildtråd 2013

Låt växa, klipp om hon kliar av? Lättare att klippa än att ångra att man klippte.
 
Sv: Bildtråd 2013

Jag hade låtit den växa och försökt få henne att inte klia av den. Skulle hon börja klia är det ju bara att klippa den igen.
 
Sv: Bildtråd 2013

Jaa, jag tror det får bli så. Men den är så ful! Ser ut som en.. diskborste. Men vi får ha en ful tävlingssäsong i år och hoppas att nästa blir bättre :D
 
Sv: Bildtråd 2013

Hahaha, jag är mest bitter. Men så blir det när andra försöker övertala mig att han är 50% travare och inte fullblod samt att han är korkad. Alla hästar kan inte va en eyecatcher och jag kan inte visa upp den personlighet han fångat oss härhemma med på bortaplan (ännu). Jag köpte honom inte för hans look, jag köpte honom för jag vägrade att skiljas från honom.

Dissa mig och inte min häst, typ.
 
Sv: Bildtråd 2013

Fast att ha en häst som är en eyecatcher kan ju vara ruskigt jobbigt för de gånger det går dåligt kommer ALLA ihåg det :o
 
Sv: Bildtråd 2013

Haha, tell me about it! Var på sjukhuset med Traktorn, de kom ihåg honom redan i telefon men mig hade de glömt :p

Cahs, strunta i vad andra tycker. Bara ni trivs ihop kan resten kvitta.
 
Sv: Bildtråd 2013

Doleron: Jodå, visst är det så också! Det är väl du som har den snygga morganen? :angel:

Sthu: Traktorn?

Nytt för i år är att räta upp mig. Folk får säga vad de vill och jag ska försöka tänka på att om de inte säger något värt att kommunicera om, så är det inte värt att lägga på minnet. Tyvärr är jag lite för ledsen sen senaste dissen och kan jag lösa det med andra tränare så tänker jag inte "krypa till korset". Fast om min häst får tränare att säga att han är korkad.... Då är ju jag korkad som inte kan plocka fram det bästa hos hästen. Fast det kan jag, med andra tränare. Haha, dags att sluta analysera kanske :angel:
 
Sv: Bildtråd 2013

Men så trist att somliga har negativa åsikter om din häst.

Såhär är det! Alla föds med olika förutsättning. Vissa är långa, andra korta, vissa har stora vackra ögon, andra har skarpa intellekt. Vissa av våra djur föds enligt någon ”jäkla” rasstandard, andra inte. Vissa hästar är lämpade för att dra vagnar, skall de inte få lära sig att bära sin ryttare? Vissa hundar är avlade för att kampa, är dessa då dåliga på att gosa med matte i soffan?
Jag älskar när man ser malplacerade ekipage i tävlingsringen. Glömmer aldrig när jag såg på youtube en jättegammal man som kör ett lydnadsprogramm med sin tämligen överviktiga tax. Taxen var för övrigt mycket äldre än vad normalt tävlande taxar är i lydnasklasserna. Gubbens vilja att tävla och att göra sitt program i sin takt gick rakt in i hjärtat på mig.

Jag har förvisso två fyrbeningar som är renrasiga, på pappret. Min lilla appaloosa ser för övrigt inte klok ut, den saken är klar. Hon är go och rar och ganska söt, men hon ser inte klok ut, eftersom hon har en man som står rakt upp, 15 cm rakt upp, knappt någon pannlugg och skral svans. Har aldrig ens funderat på om hon skulle vara korkad. Vilken tränare säger så egentligen? Det säger väl mer om tränaren än om hästen. Om jag nu har uppfattat dig rätt.

Vore jag dig skulle jag ”dissa” den tränare som säger något negativt om din häst. Därimot ska tränaren berätta vilka brister hästen har så man kan arbeta med dessa. Tränare skall ju ta fram det roliga i att rida; att utveckla sig.
 
Sv: Bildtråd 2013

Aha. Jag undrade för jag såg en vanlig häst och försökte febrilt se nåt konstigt med den. Men det gjorde jag inte.
 
Sv: Bildtråd 2013

Han trampade på en söm i förra veckan, fick en böld som gick upp i ballen och nu har spruckit och tagit halva karleden med sig.. Så han står inne på box, på tre ben, och får massa medicin. Jag ger spruta! Läskigt, men jag gör det!
Förhoppningsvis kan han gå ut i hage om två tre veckor..
 
Sv: Bildtråd 2013

Men gud! Vilken hejdundrande grej.

Väl sprutat, keep it going! Sånt sköter mamma här på gården ;-)
 
Sv: Bildtråd 2013

Fasiken vilken h:love:. Jag menar TYGLAR! Jag fick slut på smörja lagom tills jag köpte nya, stela och grejer.
 
Sv: Bildtråd 2013

Åh nej men stackars liten! Hoppas han blir bra fort och att allt läker som det ska. Är ju jobbigt när sånt händer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
938
Senast: Tonto
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 419
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 526
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp