Bildtråd 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

Norna

Trådstartare
Jag har för mig att det startades en bildtråd 2012 så med det nya året så startar jag en ny för 2013.

Inleder med mitt numera 3 åriga quartersto.

Årets första promenad
photo_1357060406050_50e32a47e087c36f0e11a27f.jpg


Innan den vackra vintern försvann
20121223_122627_50d70404e087c35ccb10b965_50d73c709606ee5a65bacb02.jpg
 
 
Sv: Bildtråd 2013

Jag slogs bara av hur bettet såg ut på hästen, varför sitter inte curben i samma hål som tränset/huvudlaget? Ser ju inte ut att inverka alls där den sitter nu.
 
Sv: Bildtråd 2013

Mitt nyårslöfte är att sluta BRY mig om negativ kritik som jag får online av fega töntar som gömmer sig bakom sina datorskärmar och gnyr ut sin avundsjuka.
Jag gör one hell of an job med mina hästar och är så jävla TÖRSTIG efter utveckling.
Senaste fotona på min gule, ett från ett övertaggat pass och ett från ett mer avslappnat.


ner3_50e9f348e087c30a639b7fc6.jpg


dsc_1135_50eb29f79606ee21dafdf9b6.jpg
 
Sv: Bildtråd 2013

Jag slogs bara av hur bettet såg ut på hästen, varför sitter inte curben i samma hål som tränset/huvudlaget? Ser ju inte ut att inverka alls där den sitter nu.


Kanske för att ryttaren helt enkelt inte vet om effekten. Man kan inte ha alla rätt jämt.

Domino: Fina hästar, prova som cahs påpeka att sätt curben i samma hål som du har sidostycket på bettet. Då får du full effekt av kedjan :)
 
Sv: Bildtråd 2013

Kanske för att ryttaren helt enkelt inte vet om effekten. Man kan inte ha alla rätt jämt.

Domino: Fina hästar, prova som cahs påpeka att sätt curben i samma hål som du har sidostycket på bettet. Då får du full effekt av kedjan :)

Jag försökte verkligen säga det snällt men det är ju skitsvårt att få fram en snäll ton i skrift.
 
Sv: Bildtråd 2013

Mitt nyårslöfte är att sluta BRY mig om negativ kritik som jag får online av fega töntar som gömmer sig bakom sina datorskärmar och gnyr ut sin avundsjuka.
Jag gör one hell of an job med mina hästar och är så jävla TÖRSTIG efter utveckling.

Mitt nyårslöfte är liknande ditt faktiskt. Din häst är superfin!
 
Sv: Bildtråd 2013

Haha ja det är jättesvårt!
Låter BRA! Ta ingen skit är 2013s motto.
Sålänge VI vet att våra hästar mår bra och har rätt inställning till utveckling, så kan andra skriva vad fan som helst (för IRL får jag minsann bara positiv kritik... Konstigt...)

In med bilder på herr brun nu!
 
Sv: Bildtråd 2013

Jag kan bjuda på denna i dagsläget. Fast bilden är inte från 2013 :eek:

481518_10200207347929182_1365706954_n.jpg


Jag får inte lika mycket positiv kritik som du verkar få men jag slipper absolut inte dumma kommentarer, folk gillar inte min häst men det gör jag!
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2013

Huvudsaken är att DU gillar honom. För det är din häst. Dina regler. Dina filosofier. Dina pengar. Din tid. Dina känslor. Osv.
Han är söt! Har ni någon snö kvar?
 
Sv: Bildtråd 2013

Vad du är snäll! Och peppande :love: Nope, bara snö på undangömda ställen i skogen och där är det 10 cm hård snö/skare. Men det kommer nog in ikväll, snö och kyla. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Jag tror man gillar honom när man sett honom fler gånger än bara nått enstaka pass. Han svämmar över av personlighet men har en tendens att visa sig från sina sämsta sidor när vi kommer iväg. Jag blir så trött på de där inflikade, nedlåtande kommentarerna! Han är faktiskt hästen med stort H för mig, inget kan ändra på det.

Lagom med OT.

Är det någon som har testat PhotoSequence till Android? Jag saknar verkligen att ta sekvensbilder men har inte hittat en vettig app för det.
 
Sv: Bildtråd 2013

Samma som här då, satans skitvinter!
Haha! Tänk på mig då, jag äger en Dr Jekyll och en Mr Hyde.
Den gule charmar alla. Han är vacker, lugn, klok, duktig, och ung!
Det triggar mångas gilla-faktor.
Sedan har jag den brune.
Han bits, sparkas, öronen är fastsydda längst mankammen.
Han bockar, tjurrusar, vandrar på bakbenen, försöker valla och ställa andra hästar. Han beter sig som ett svin vid fodring och utnyttjar varje liten svaghet han hittar hos människan.
Men jag som ägare ser förbi det. Jag ser en häst med mycket skalle, mycket fantasi och åsikter. En oerhört lättlärd, smart och rolig häst.
"ska du lämna iväg den där för inridning?" fick jag höra. "nej" svarade jag. "Han är mitt ansvar. Det är mig han skall fråga och få svaren Nej eller Ja"
Och mycket riktigt, när han av en människa slutar bli behandlad som ett problem och istället för vad han är - en frågvis unghäst - så trädde hans andra sida fram och en dag satt jag plötsligt där på ryggen.
 
Sv: Bildtråd 2013

Jag slogs bara av hur bettet såg ut på hästen, varför sitter inte curben i samma hål som tränset/huvudlaget? Ser ju inte ut att inverka alls där den sitter nu.

Antar att du menar mitt svarta sto, på nordisen sitter den som den ska.
Jag är fullt medveten om att den sitter lägre än vad den ska på stoet, och att jag inte får så stor inverkan. Men detta är en häst som har haft stora problem i munnen efter en skada så man får anpassa allting efter vad hon tycker och hon vill ha den så lågt. Och visst gör den nytta, det är stor skillnad på hästen med och utan curben.. Även om den inte följer reglerna..;)
Tanken är att den till slut ska hamna i rätt läge, men vi får jobba oss dit. Ett bakslag och tungan är tillbaka över bettet och där vill jag inte ha den. Jag är glad att jag över huvudtaget hittat ett bett damen är nöjd med. Och innan nån påpekar det, så nej.. Hon går inte rida bettlöst...

Mvh Domino_s
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2013

Jag sålde min snälla häst. Han tråkade ut mig. Måste leta upp en bild på min delägarhäst (delar med mamma). Gulliga nordsvensken!

Till Domino_s: tack för att du inte verkade bli sur. Det är aldrig kul med "munproblem"
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2013


Nämen se där är det inte lille Spirit!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
881
Senast: Tonto
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 265
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp