*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Det känns som vi pratar förbi varandra. Kanske står vi på olika sidor av den häst (ryttare) jag refererade till i inlägget till Cilla W

Det jag är ute efter är att det är omöjligt att inverka korrekt med bäckenet på hästen med låsning i SL
Vilket givetvis och gäller SI

(det rent medicinska överlämnar jag åt mer kunnig på området)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

har jag missat något eller ver det länge sedan du lade ut nyare bilder?? :) dom brukar ju vara så fina :d
nä du har inte missat nått...det var väldigt längesen jag la ut nya ridebidler.. men jag har ju slutat gymnasiet nu så jag och min fotarStine har gått skilda håll, men snart blir det ändring på det:D
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

hur menar du? om jag fattar rätt som undrar du om jag ska flytta eller?:) Ja det ska jag isåfall, jag har gjort en tråd om det, jag ska åka på praktik där stine är:D det ska bli så roligt! så då kan vi ta massa nya bilder!du får hålla ut ett tag hehe:)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

jaja... jo det var det jag menade, ska försöka hitta tråden :D
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Senaste bilden på mig och Ettan...f23:e september så det var ju ett tag sen.

Det har känns lite smådåligt för oss...men vi kämpar på...flyttade till ny stall för 1 vecka sen så vi har tagit det lite lugnt.

Hästen är för övrigt bara 3 år och 2mån gammal.
Kommentera gärna. Jag jobbar på formen lång och låg...den finns där ibland men oftast är det såhär.
Tyvärr förstörs intrycket av att inner bak håller på att lyftas.
4479902.jpg

Försök arbeta hästen mer bakifrån. Min häst har också väldigt lätt att hamna på bogarna, vilken din häst också gör, väldigt mycket. Sedan är ju inte kortet taget i ett särskilt bra ögonblick utan förstärker intrycket av sänkt rygg, underhals och dåligt undertramp. Kanske bör du skritta hästen mer tills den kan bära sig någorlunda, använda ryggen (ffa hitta en sadel som passar, den där sitter på tok för långt fram = samma problem som med min häst så jag rider med en barbackagjord) och trampa under sig bättre.

Lycka till :)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Knapp.

Jag måste bara. Kom på att jag faktiskt har en ridbild! (eller tja, vi står ju stilla men ändå...) :devil:
Snälla skratta inte åt mig, en av mina första AR lektioner.
4897155.jpg
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Ok, jeg forsøker igjen, jeg! :smirk:

Dette er min lille kaldblodstraverhoppe. Dessverre har vi aldri deltatt på noen trening med noen skikkelig barokktrener, men jeg har vært tilskuer på noen treninger, og prøver å ta med meg "gode tanker" hjem.. :angel:

Nå er det faktisk noen år siden sist vi red for en nogenlunde skikkelig instruktør, så både sits og ridning har forfalt litt, men hva tenker dere om disse bildene? (Konstruktiv kritikk mottas med takk! )

Noe dårlig kvalitet her altså, men det er de eneste bildene jeg har pr. nu. (sorry..)
Det her skal vise arbeidstrav. (Vanlig GP sal, trinse..)
http://www.hestemarked.no/vip/18683/CAQVKLUV.jpg

Her spør vi om noen steg i travers (sluta?), men får litt mer tverring enn det det blir spurt etter.. :o
http://www.hestemarked.no/vip/18683/CAUNYFMX.jpg

Og her forsøker vi å strekke litt på oss. (Og reg ramler sammen i sitsen, igjen, hehe)
http://www.hestemarked.no/vip/18683/CANM0JVD.jpg

Langt inne i tåka på det dårlige bildet skal det da altså være en kaldblodstraver som galloperer i oppoverbakke! :idea:
http://www.hestemarked.no/vip/18683/CA4LOHKB.jpg

Ønsker emg skikkelig digitalkamera til jul, og så får kvaliteten komme etter... :smirk:
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Härligt :D Alla 3 går i samma form. (Sista bilden)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Menar du mig, tränaren och hästen?
Var tvungen att fundera en liten stund...är inte så snabbtänkt nu på morgonen:D
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Här kommer några bilder på oss från förra veckan, vi har tränat sedan augusti och mycket av tiden har gått åt till att arbeta med longering, men här rider vi iaf.
100_0636.jpg


100_0614.jpg


...ett extra litet tack till Sshameless
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Japp, C_L har sagt samma om mig och Tima :rofl: . Titta själv på bilden, så får du se. Titta på hur instruktören visar dig med sin kropp, hur hon vill att du ska rida och titta sen, hur du sitter med kroppen och slutligen hur hästen svarar på det. Jag känner SÅÅÅÅ väl igen mig, från mina egna bilder. :bump: "Hästen ÄR verkligen sin ryttares spegel." Men det är absolut inget illa ment med det. Utan det KAN ju också vara väldigt BRA konstruktiv kritik. :bow:
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Ja, min häst speglar mig väldigt väl...det har jag märkt förut:angel: inte så bra alltid dock.

Roligt att det är så tydligt där.:)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

[KL]

Någonstans här i tråden tror jag att jag länkade till min lilla welshponny. De bilderna och några till finns på denna sidan:

http://www.angelfire.com/hi/hille/siskin.html
Visst är hon näpen? :)

FYI: Sidan var från början en annons då tanken var att jag skulle sälja denna ponny åt CillaW. Men, det bar sig inte bättre än att jag köpte den lilla pärlan själv...! Kunde helt enkelt inte släppa henne ifrån mig.

Vad jag nu ska ha liten C-ponny till......... Men, det blir väl fortsatt utbildning inspirerad av den akademiska ridkonsten, inkörning, lite mer hoppning i skog och på bana och kanske kvalförsök till 5-årschampionatet i dressyr.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Ja jag är KÄR! Vilken vacker ponny! :love:

Och det var ju PRECIS SÅ det skulle bli FlipTheFrog, det visste jag redan från början :bump:

Åhåhåh Gaia OCH Siskin. Härifrån min stol så ser de väldigt lika ut. Samma fina rörliga elasticitet och runda gång, och samma vackra linjer och härliga utstrålning :love:
Du har det inte dåligt du... Brudar i lyxförpackning.

Ska jag ha någon pang-ponny till något framtida barn, så beställer jag det med dej? För du MÅSTE ju ha kvar henne och avla fram riktiga pangponnyer (efter att hon gått alla de stora mästerskapen förstås med lämplig ponnyunge :bump: )! *nickar*
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Underbar! :love:
Jag gillar hennes rörelsemönster, även om det kanske inte är helt rastypiskt.

Är det du som sadlat henne?
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Du har det inte dåligt du... Brudar i lyxförpackning.

Brudar i lyxförpackning *ler* Nån på Fiket föreslog en pass de deux på Gaia & Siskin, ja, det kanske vore något? :D

Kan inte tänka mig annat än att det kan bli otroligt fina avkommor till lilla S! Hon är ju såpass liten (stannar nog på under 133) så det lär ju finnas rätt många trevliga hingstar att välja på. Tar gärna emot beställning av dig i framtiden! :D
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Underbar! :love:
Jag gillar hennes rörelsemönster, även om det kanske inte är helt rastypiskt.

Är det du som sadlat henne?

Nä, att det inte var rastypiskt insåg jag ju när vi var på Riks-welsh. Jag såg mig förvånat omkring och tyckte S rörde sig finast av allihop (inte bara i sin egen ring) och blev faktiskt snopen när vi inte blev inropade som 1:a... :crazy: Men så sa domaren sedan att hon var "en lovely pony" som rörde sig "a bit different" och så berättade ngn för mig efteråt att man vill ha raka frambensrörelser för att welsharna ska vara bekväma för barn att sitta på (!?).

Ang sadlingen - syftar du på att sadeln ligger långt fram kanske..? Vi provade en ny sadel som gled fram (står det även i en bildtext över den mest extrema bilden). Annars har jag just nu en 17"-sadel på henne vilket ju förstås tar upp större delen av ryggen.. Har en kortare allround till henne också och ska ev få låna en kortare dressyr.
 

Liknande trådar

Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 861
Senast: BernT
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 540
Senast: Palermo
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp