Bukefalos 28 år!

Bildtråd på era islandshästar!!

Jag är ju rätt ny här på islandssidan så många känner nog inte till mig.
För sju veckor och tre dagar sedan förlorade jag min vackra Katla! Trots att det gått så kort tid så har jag hunnit hitta en ny livskamrat som jag nu vill presentera.
Hon kom hem till mig i Torsdags eftermiddag och jag hoppas på att få många fina år med henne! Säg hej till lilla Vera! :love:

Vera.jpg

Bild från när jag hämtade henne.

20607_1420925854.jpg

Första gången i stallgången ensam
 
Jag är ju rätt ny här på islandssidan så många känner nog inte till mig.
För sju veckor och tre dagar sedan förlorade jag min vackra Katla! Trots att det gått så kort tid så har jag hunnit hitta en ny livskamrat som jag nu vill presentera.
Hon kom hem till mig i Torsdags eftermiddag och jag hoppas på att få många fina år med henne! Säg hej till lilla Vera! :love:

Vera.jpg

Bild från när jag hämtade henne.

20607_1420925854.jpg

Första gången i stallgången ensam
Kul! Hon är jättefin! Silvermusblack? Vad är oddsen.. Min nya häst som jag hämtade idag är silvermusblack ... Inte den vanligaste färgen och fina är dom!
Lycka till med henne!
 
Kul! Hon är jättefin! Silvermusblack? Vad är oddsen.. Min nya häst som jag hämtade idag är silvermusblack ... Inte den vanligaste färgen och fina är dom!
Lycka till med henne!

I passet står det "Silver dapple black", men på svenska säger de silversvart.
Jag kan inte udda färger och sånt alls...
Vilket lustigt sammanträffande! Jättefin färg. :)
 
I passet står det "Silver dapple black", men på svenska säger de silversvart.
Jag kan inte udda färger och sånt alls...
Vilket lustigt sammanträffande! Jättefin färg. :)
Aha ok, ja då är det inte samma färg, tyckte bara hon såg så lik ut..men jag kan inte detaljerna
I min hästs pass står det blue dun som är musblack. På svenska står det silvermusblack och det är ingen tvekan om att han är silver.
 
Här är min prinsessa Katina från Hålåsen som blir 13 i år. Har ägt henne lite över 1 år nu och vi har varit med om allt man inte ska behöva första året tillsammans. Men nu känns det som det är VÅR tur att bara må bra och ha kul tillsammans äntligen. :up::love: Bilderna är tagna med mobil så inte toppkvalité som eras. ;)
IMG_7133_zps8a4645a8.jpg

IMG_7068_zps669bdb5d.jpg

Lite trött och matt prinsessa efter 2-dagars kurs med Johan Häggberg. :p:love:
IMG_6873_zpsea2a2df6.jpg

IMG_6758_zpseaa04b4d.jpg
 
Jag är ju rätt ny här på islandssidan så många känner nog inte till mig.
För sju veckor och tre dagar sedan förlorade jag min vackra Katla! Trots att det gått så kort tid så har jag hunnit hitta en ny livskamrat som jag nu vill presentera.
Hon kom hem till mig i Torsdags eftermiddag och jag hoppas på att få många fina år med henne! Säg hej till lilla Vera! :love:

Vera.jpg

Bild från när jag hämtade henne.

20607_1420925854.jpg

Första gången i stallgången ensam


Påminner lite om min förra häst, väldigt söt!

63211_471773377028_2482045_n.jpg
 
Skoj @Milene ! härlig bild!
Det syns nästan ingen skillnad på de båda hästarna på bilden, vad blir skillnaden på silvermusblack och silversvart? Nu på vintern är min silvermusblack ljusare på kroppen, och med silvergrått huvud och mörka ben. Men all vinterpäls är ljusare. På sommaren blir han mörkare om jag förstått det rätt.
 
Skoj @Milene ! härlig bild!
Det syns nästan ingen skillnad på de båda hästarna på bilden, vad blir skillnaden på silvermusblack och silversvart? Nu på vintern är min silvermusblack ljusare på kroppen, och med silvergrått huvud och mörka ben. Men all vinterpäls är ljusare. På sommaren blir han mörkare om jag förstått det rätt.
Blackarna har ål. Både blackar och silversvarta kan variera väldigt mycket i nyanserna, en del kan vara väldigt mörka och en del väldigt ljusa. Varierar en del efter årstid också.
Helklippte båda en vinter...ÅÅÅH vad dom blev vackra!!:love:
1280430452_resizedjpg2.jpg

(den silversvarta)
 
@Milene wow vilken färg där under pälsen!!
Blackarna har ål ja såklart, tänkte mer på ben och andra detaljer.. Tycker man kan ana ljusa ben på de silversvarta och mörka ben på silvermusblack, kan det stämma?

Min är nog en rätt ljus silvermusblack, men blir ju som sagt betydligt mörkare utan vinterpäls :)
 
@Milene wow vilken färg där under pälsen!!
Blackarna har ål ja såklart, tänkte mer på ben och andra detaljer.. Tycker man kan ana ljusa ben på de silversvarta och mörka ben på silvermusblack, kan det stämma?

Min är nog en rätt ljus silvermusblack, men blir ju som sagt betydligt mörkare utan vinterpäls :)
Det stämmer kanske, det där med mörkare ben mm. Är ingen färgexpert. Det finns folkhär på buke som kan det här mycket bättre än jag, förhoppningsvis kan någon kunnig svara!:)

Söt liten du verkar ha iaf, öronbilder är ett måste, såna har jag i tusental..:o ;)
 
Min donna flyttade till nytt stall/lösdrift förra lördagen mitt i storm och allt!! Men hon verkar ha tagit det hela med ro, vilket känns himla skönt. Sen har hon vilat 6-7 veckor nu och det verkar ha gjort henne ganska gott. Jag red en liten sväng igår och hon kändes lugn och trevlig igen efter vilan, så nu ska vi trimma från marken hon och jag och sen kommer det en nästa helg och kollar om hon vill bli medryttare på henne. Känns gott att få igång henne igen så hon kan träna mig sen när jag kommer tillbaka i sadeln! ;)

Den svarta som är min dam!! :heart

10917428_10152516240511927_283968838121182244_n.jpg
 
Lite snö har vi fått även om den är av det blötare slaget. Hade fantastiskt ljus på förmiddagen men det försvann i samma stund som vi traskade ut ur stallet för lite fotografering av silverpållen, men några blev bra ändå :)
D9D11CA2-3621-4224-912A-90FACAB9962F_2.jpg

FE63EFCF-7062-4975-9F02-2C1C7ACD36D1_1.jpg
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
995
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Islandshäst Jag har sökt men tror inte det finns en dedikerad islandshästtråd, och många ämnen har trådar som är väldigt gamla, så tänkte vi som...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
104 500
Senast: Fazeem
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 952
Senast: Therese1988
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp