Bildtråden på dressyrhästarna, del X

@sweep Det är ju en jättefin häst du köpt o klart det är kul med bilder på det! Ang din sits, du är säker på att sadeln passar dig? Ofta när man hamnar i framvikt med skänkeln såpass långt bak är det sadeln som tippar en framåt. Dvs den kan vara för liten i sitsen eller helt enkelt fel för dina höfter och ben.

Jag har precis köpt sadeln och det var den som kändes bäst för mig av de vi provade.
Jag har alltid haft problem med att jag hamnar framåt oavsett sadel om jag inte övar på min sits.
Nu har jag slappridit en bra stund så jag saknar bålstyrka. Och han är rätt seg så jag driver på en del vilket gör att jag hamnar mera i framvikt och tappar sitsen men det borde bli bättre med lite träning.
Så tror inte att sadeln är så fel men det får tiden visa hur det blir när jag fått mera styrka i kroppen.
 
Men nu vet jag vem du är! Jag pratade med din pappa på parkeringen ju. Jag var den med UME-släp som hade en häst som inte var så glad av att stå i trailern. Han blir lätt lite spänd och rastlös när man kommer fram till tävlingsplats. :angel:

Tyckte väl att jag kände igen H.H. :D

Åh, vad det du?! :eek:
Gud vad kul!! :D
Och vilken fin (om än något rastlös) häst du har :)
 
Japp. Liten värld! :idea: han är fin men typ så här när man kommer fram till tävlingsplats: :bump::banana:

Väldigt liten! :D Du är väl egentligen hemmahörande i norra Stockholm t.om. - om jag inte missminner mig?
Haha, han kanske skulle behöva lära sig lite av gamla farbror H.H? :D Fast han brukar å andra sidan alltid ställa sig på min groom (aka. Pappas) fötter för jämnan, när man sagt till honom att stå still för många gånger....:p
 
Väldigt liten! :D Du är väl egentligen hemmahörande i norra Stockholm t.om. - om jag inte missminner mig?
Haha, han kanske skulle behöva lära sig lite av gamla farbror H.H? :D Fast han brukar å andra sidan alltid ställa sig på min groom (aka. Pappas) fötter för jämnan, när man sagt till honom att stå still för många gånger....:p
Han är ganska snäll, men gillar inte att stå still. Jag tycker ändå att det är ok, han gör ju det efter ritten, när energin har pyst ut lite. Det gäller bara att lasta ut snabbt så han får se vad som händer runt omkring, men det var lite svårt i lördags när min kompis häst inte alls hade lust att gå in i trailern och hon hade bråkat med honom i ösregnet ett tag (så jag fick hjälpa till att lägga lina runt rumpan på honom).

Det blev en lång resa i lördags, men det var det värt. Väldigt trevlig tävlingsplats och parkeringsvakten lagade tom min trailer så jag slapp lämna in den.
 
Hålla mig anonym till den grad att jag inte vill/vill att någon annan skriver ut mitt eller H.Hs egentliga namn, typ. Men som Amanda gjorde är helt okej tycker jag. Kan inte se att hon nämnde varken mitt eller H.Hs riktiga namn/smeknamn (som hon rimligen hörde mig säga). Så det är som sagt helt okej :)

Förlåt för OT. Men ditt namn är väldigt lätt att hitta om man kollar andra trådar du skrivit i. Bara ett heads up!
 
Jag tror aldrig att jag skrivit ut vare sig mitt eller H.Hs namn här? Möjligen indirekt, men inte direkt iaf. :confused:

Nej inte direkt men du är väldigt lätt att hitta. Bla har du redogjort för ditt Instagram namn (som du sagt är samma som ditt förnamn) i en tråd och i vilket område du bor.
 
Tankte hoppa in da jag for forsta gangen pa valdigt lange har nagra dressyrbilder, och jag ar sa valdigt glad i hasten jag sitter pa!
Inte min hast, och inte heller nagon dressyrhast, utan en ridskolecob vars huvudjobb ar att lara innerstadsbarn i London att rida. Jag volontarar pa denna ridskola sedan nagra ar, och rider sjalv nagon gang i manden under terminen. Sa - ingen av oss i nagon fin form, men vi gjorde ett gott forsok!

eOfVckm.jpg

z2Jlgfg.jpg


mJ17ScG.jpg

q5ixak2.jpg
 
Tankte hoppa in da jag for forsta gangen pa valdigt lange har nagra dressyrbilder, och jag ar sa valdigt glad i hasten jag sitter pa!
Inte min hast, och inte heller nagon dressyrhast, utan en ridskolecob vars huvudjobb ar att lara innerstadsbarn i London att rida. Jag volontarar pa denna ridskola sedan nagra ar, och rider sjalv nagon gang i manden under terminen. Sa - ingen av oss i nagon fin form, men vi gjorde ett gott forsok!

eOfVckm.jpg

z2Jlgfg.jpg


mJ17ScG.jpg

q5ixak2.jpg

Vilken annorlunda och rolig miljö att rida i. :)
 
@Stefffie

Är det i Hyde park? Gjorde mitt första Londonbesök förra veckan och spanade efter hästar men såg inga tyvärr. Stod däremot och studerade bomövningen som var utlagd :D
 
@Stefffie

Är det i Hyde park? Gjorde mitt första Londonbesök förra veckan och spanade efter hästar men såg inga tyvärr. Stod däremot och studerade bomövningen som var utlagd :D

Nej, vi finns i Brixton/Loughbourough Junction. Ar ingen kommersiel ridskola, utan en ungdomsgard typ, som anv hastar for att arbeta med utsatta barn/ungdomar.
Vi kommer dock forhoppningsvis att delta i en dressyrtavling i Hyde Park till hosten, vilket jag ser fram emot! Har jag tur far jag t.o.m. rida! *haller tummarna* :bump:
 
Nej, vi finns i Brixton/Loughbourough Junction. Ar ingen kommersiel ridskola, utan en ungdomsgard typ, som anv hastar for att arbeta med utsatta barn/ungdomar.
Vi kommer dock forhoppningsvis att delta i en dressyrtavling i Hyde Park till hosten, vilket jag ser fram emot! Har jag tur far jag t.o.m. rida! *haller tummarna* :bump:

Vad spännande! Sånt skulle jag vilja jobba med.
 
Nej, vi finns i Brixton/Loughbourough Junction. Ar ingen kommersiel ridskola, utan en ungdomsgard typ, som anv hastar for att arbeta med utsatta barn/ungdomar.
Vi kommer dock forhoppningsvis att delta i en dressyrtavling i Hyde Park till hosten, vilket jag ser fram emot! Har jag tur far jag t.o.m. rida! *haller tummarna* :bump:
Loughbourough uni tävlade jag mot i BUCS i England, de vann jämt hehe
 
Vad spännande! Sånt skulle jag vilja jobba med.

Det ar ett unikt stalle! (eller, nastan, kanner till ett liknande projekt i Milton Keynes) googlar du pa Ebony Horse Club kan du lassa massor om stallet, de ar i media hyfsat ofta. Finns aven nagra sota videos pa youtube.

@Piaff Loughbourough Uni ligger langt utanfor London - det ligger langt tills innan vi vinner nagra BUCS tavlingar! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
55 688
Senast: Görel
·
Svar
736
· Visningar
38 370
Senast: Dimmoln
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp