Bukefalos 28 år!

Bilen trasig igen

Visst var det en Peugeot 307?

Med Peugeot så behöver man delad vårdnad med en bra verkstad och en extra bil.
Jag har en Peugeot 307 SW som jag älskar att köra.
Men nu så åker jag Volvo sedan ett bra tag.
Peugeoten står som så ofta trasig i väntan på verkstad.
 
Visst var det en Peugeot 307?

Med Peugeot så behöver man delad vårdnad med en bra verkstad och en extra bil.
Jag har en Peugeot 307 SW som jag älskar att köra.
Men nu så åker jag Volvo sedan ett bra tag.
Peugeoten står som så ofta trasig i väntan på verkstad.
Jo, det stämmer. Jag ska aldrig ha peugeot igen.

Fan att jag missade cittran i lördags. Nu måste jag leta efter annat och det fort som fan.
 
Men mitt i all bedrövelse så rasade bilen bara några kilometer från en vän. Jag ringde henne och hon var inte bara hemma och kunde rycka ut, hon hade även en bil att låna ut till mig. Jag är galet tacksam :heart.

Min skitbil imponerar dock inte. Den gick inte ens att bogsera för öglan man bogserar i var borta.
 
Fixat bärgning. De bärgar till Örebro. Fick den inte till en verkstad nära mig. Det hade kostat multum att få den till en verkstad här. Jag har verkligen ingen aning om hur jag ska klara av att hämta bilen i Örebro för jag fixar inte att åka kommunalt dit.
 
Det är nog ett klokt beslut.

Jag för min del unnar mig den lyxen.
Men då så har jag ju flera bilar också.
Jag skulle aldrig rekommendera det till någon att ha som enda bil.
Bilen är ju inte lyxig ens? Jag åkte mycket bättre i min citroen. Skönare att sitta i och låg bättre på vägen.
 
Visst var det en Peugeot 307?

Med Peugeot så behöver man delad vårdnad med en bra verkstad och en extra bil.
Jag har en Peugeot 307 SW som jag älskar att köra.
Men nu så åker jag Volvo sedan ett bra tag.
Peugeoten står som så ofta trasig i väntan på verkstad.
Oj våran var född 2007 vi hade den från 2010-2022 fungerade klockrent var knappt nånting mer än standard saker.
 
Bilen är ju inte lyxig ens? Jag åkte mycket bättre i min citroen. Skönare att sitta i och låg bättre på vägen.
Den har sina kvaliteter som få andra bilar har.
Mycket rymlig.
Bränslesnål.
Får dra 1 500 kg på B-kökort.
Och kostade litet i inköp.

Jag skulle behöva köra skåpbil för att få med mig lika mycket saker och det är obekvämt.
Dessutom så behövde jag ett riktigt bra baksäte.
Stolarna i bak går att flytta runt på olika sätt.

Jag skall laga min och åka vidare.
 
Den har sina kvaliteter som få andra bilar har.
Mycket rymlig.
Bränslesnål.
Får dra 1 500 kg på B-kökort.
Och kostade litet i inköp.

Jag skulle behöva köra skåpbil för att få med mig lika mycket saker och det är obekvämt.
Dessutom så behövde jag ett riktigt bra baksäte.
Stolarna i bak går att flytta runt på olika sätt.

Jag skall laga min och åka vidare.
Det där är ju en beskrivning av citron c5 kombi. Det rymdes mer i den än i min peugeot och jag fick dra 1470 kg på b-kort. Pegutten är en småbil i jämförelse. Jag får inte alls lasta och dra lika mycket med den som med cittran.
 
Det där är ju en beskrivning av citron c5 kombi. Det rymdes mer i den än i min peugeot och jag fick dra 1470 kg på b-kort. Pegutten är en småbil i jämförelse. Jag får inte alls lasta och dra lika mycket med den som med cittran.
Men du har väl inte en SW?
SW är mer som en skåpbil och går att få 7 sitsig.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 496
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 441
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp