Billigmetoden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Berätta!
Vad vet ni om den?
Hur fungerar den?
Vad går den ut på?
Har ni "gått efter den"?
Erfarenheter?
 
Sv: Billigmetoden!

Klistrar in från internet:


"Billingsmetoden är en av flera naturliga metoder för födelsekontroll som går ut på att hitta de dagar i menstruationscykeln som kvinnan inte kan befruktas. I Billingsmetoden görs detta genom att studera det sekret som bildas i livmoderhalskanalen. Metoden är användbar som preventivmetod eller omvänt, när man vill skaffa barn. Metoden bör inte blandas ihop med "säkra perioder", ett mindre precist sätt att hitta de säkra dagarna."
 
Sv: Billigmetoden!

Nej, jag skulle inte använda den i preventivt syfte...fungerar nog sådär bra :crazy: :cool:
Men många använder ju den att gå efter, för att ta reda på när de är som mest fruktsamma.

Så jag undrar alltså, om det är ngn här som använt sig av denna metod, då de har försökt bli med barn...?? :)
Eller om ngn bara vet ngt mer om den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 044
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter Stallpersonalen fick utslag och blev sjuka på grund av mögel i lägenheten, samtidigt som arbetsgivaren menade att det inte var något att...
Svar
15
· Visningar
2 728
Senast: Oknytt
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av att ge collagen ? Fungerar det?
Svar
1
· Visningar
436
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp